Jag sjunker

Det bär mig emot...
Jag hade tänkt att stå emot...
Hade inga planer på att falla offer för bevisbördan...

Det är ju så här i en fungerande demokrati, man är oskyldig tills dess att någon bevisat motsatsen... man skall INTE behöva bevisa sin oskuld!

Jag blev påmind idag om att någon hävdade att de viner vi drack på pappas
invigningskväll knappt fanns! Hur är ett vin som KNAPPT finns? Är det i gasform då eller? Jag förstår inte! Antingen finns det eller inte, enklare än så kan det inte vara!

Den ononyme gnällmiffon krävde kvitto eller bildbevis på flaskorna... eftersom det blev några flaskor över (som jag korkade upp ikväll!) passade jag på att plåta de två flaskorna jag hade hemma, men jag presenterar bevisen under protest för jag anser inte att jag skall behöva bevisa något...

Först skall jag dock erkänna att jag nog hade börjat bli berusad när rödvinet serverades för jag mindes lite fel, det var inte en 2002:a utan en 2003:a och det hette inte Western cafe utan Western cape, men det tar jag utan omsvep på mig!



Det senare vinet är ett vin som kallades för "kostnärsvinet", tror jag. Det var olika kostnärer som målade etiketten på flaskan och varje flaska begränsades till 32.000 till antalet och numrerades! Just det här exemplaret hade någon kostnär vid namn Rune Jansson målat.

Så, hoppas du blev nöjd nu, eller rättare sagt missnöjd när du får se att vinet "som nästan inte finns" faktiskt finns påriktigt och i mitt hem och mage!


Puss puss


Vill även påpeka, då jag blivit så mobbad för min särskrivning på "Syd Afrika", att det står på etiketten "WINE OF SOUTH AFRICA"! Kanske var det därför jag särade på namnet? Eller så kommer inte vinet ifrån Sydafrika utan helt enkelt ifrån södra Afrika, vad vet jag? Är det någon annan besserwisser som vet?



Kommentarer
Postat av: Josephine

Ja, den andra är jag nog lite för pryd för :p. Trodde aldrig jag skulle säga det haha.

Postat av: karin

Snälla ni, ni hoppar ju på tjejen så mkt att det är sanslöst. Kräva kvitton och bilder? Snälla nån. Tror ni inte på det hon skriver så LÄS DET INTE! Får ni ut nått av att sitta och kritisera och komma med påhopp? Själv läser jag bloggen för det är en fräsch fläkt bland alla modebloggar hit och dit, som är likadana allihopa.

2006-11-14 @ 23:51:29
URL: http://memosis.blogg.se
Postat av: Emma

Ja det heter ju SOUTH AFRICA på engelska. Som med i princip alla andra ord så särskrives det i engelskan men inte i svenskan!

Rätt okej vin förövrigt med tanke på att det är så billigt :-) Vin under hundringen brukar ju vara lite som att köpa "grisen i säcken" - det kan vara gott men också smaka apa!

Ha det bra!

2006-11-14 @ 23:52:04
Postat av: Nicole

Josephine:
Jag skall ju inte klaga, jag har inte gjort någon själv! ;)

Karin:
Oooh tack, en allmän försvarare! *puss puss*

Emma:
Sedär ja, en liten språklektion så här i elfte timmen... tänk vad man får lära sig som bloggare! :)

2006-11-15 @ 00:03:26
Postat av: Åsa

En stilla undran från en "vanlig arbetare" (vi som är så korkade att vi inte borde finnas)men du "fina kloka förståndiga överklass parasit" vad är en "kostnär"?????
Du skriver det på flera ställen jag "vanliga arbetare" vill ha det till att det ska stå koNstnär.......men "kostnär" är kanske överklassens namn på dietist???? (OBS!!!IRONI....i fall du inte fattade det)

2006-11-15 @ 08:09:20
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Nicole

Åsa:
hahaha jag var nog trött och okencentrerad! Intressant att jag gjorde på två ställen... galet!

2006-11-15 @ 08:34:49
Postat av: Hotness

"Vinerna du talar om existerar knappt. De du talar om e ligger i säklass runt 15000 kr flaskan. Iofs inte det "Syd afrikanska vinet" men Chablis 1er Cru "Côte de Cuissy" 1990. Tror knappast du drack det till lunch/middag. Men bevis det gärna med ett kvitto eller ett foto så e jag nöjd damen....eller ska jag säga killen som är från Göteborg o har en ip adress till sina föräldrar som ej har en dotter enligt personbevis o skattemyndigheten."

HAHHAHA I knew it! Kan fan lukta till mig en skev lirare

2006-11-15 @ 11:37:21
URL: http://hotness.wordpress.com/
Postat av: Emma

hohoho! hur fan orkar man ens kolla upp hos skattemyndigheten!

2006-11-15 @ 12:24:33
Postat av: Angelica

Bra, nu hann du kolla upp vad vinerna egentligen heter, tur för dig, nu slapp du ju bli avslöjad.

Det här låter inte som en överklassmänniska:

"hahaha jag var nog trött och okencentrerad! Intressant att jag gjorde på två ställen... galet!"

Att man ens orkar starta en fejkblogg...

2006-11-15 @ 15:03:39
URL: http://trasdocka.blogspot.com
Postat av: Nicole

Angelica:
...men du låter fortfarande som en trashdocka! Att man ens orkar kommentera en fejkblogg...

2006-11-15 @ 15:29:07
Postat av: emilia

hallå! du är kungligt rolig och jag gillar stenhårt din attityd! KRAM

2006-11-15 @ 22:15:09
URL: http://imilija.blogg.se
Postat av: Tom

haha dessa bilder är ju snodda på nätet...har fan sett dem på en annan sida hhaha...se bara hur hon klippt till dem..haha..

2006-11-16 @ 01:35:32
Postat av: Nalle

Tom:
Jadu Tom Topp, de sidorna på nätet där du skulle "sett" mina bilder skulle jag vilja se! Jag har inte klippt till dem utan de är precis som jag fotograferade dem härom kvällen...

Så fortsätt du att skratta... men skratta åt dig SJÄLV, loser!!!

2006-11-16 @ 09:27:01
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se
Postat av: Linnéa

Du verkar ju ha en bra kamera, då kan du ju gå och fita lite i sitt hemsså vi får se din överklassvåning :)

2006-11-16 @ 15:37:14
URL: http://linneaws.blogg.se
Postat av: Nicole

Linnéa:

Skall jag "fita lite i sitt hemmså"... jag kan svenska men är djävligt dålig på kodspråk...

2006-11-16 @ 15:54:50
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback