Värdet av pengar

Jag har en idol typ.

Hon kallas för Madde.

Hon startade sin verksamhet tillsammans med sin judiske man (smart drag om man vill bli rik, hihihi) med 60.000kr. De köpte billigt och sålde dyrt (typiskt judar!). På 20 år hade de blivit stenrika, typ 2miljarder var deras företag värt. De hade flyttat till England och hade kompisar inom det Brittiska Kungahuset och med ägaren av Harods! Ni vet pappan till han som dog med prinsessan Diana! Man kan lätt tro att man blir fartblind då och att man förlorad medvetandet om pengars värde, men hon bevisade att hon inte hade några problem med det.


Vi satt och åt lunch en sommardag på Pråmen i Lysekil. Mitt under måltiden ringde Maddes telefon, och hon svarar! Det är alltid någon som blir sur när man bratar i telofon på restaurang men hon gjorde det med sån grace att det bara var coolt! Hon pratade på engelska men jag förstog att hon blev glad! Hon hade just fått sålt aktier för 175 miljoner kr.! Fattar ni? 175 härliga miljoner! Hon beställer in champagne för att fira, men det bästa var att se hennes glädje av att fått så mycket pengar för aktierna, hon skrattade hela tiden på restaurangen och det var så härligt att se en rik kvinna fortfarande kunde bli så glad av göra en bra och lönsam affär! Så glad blir man inte om man inte förstår värdet av pengarna!

Jag hoppas att jag kommer känna lika mycket glädje hur rik jag än blir om jag kommer att göra en bra affär, det är mitt mål ialf!

Puss puss


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag måste ju bara säga att du är så patetisk!!
Hade du tillhört överklassen hade du inte pratat som du gör. har du nånsin hört gamla pengar sitta och skryta på det sätt du gör? Nej, för dem vet hur hårt man måste kämpaför att bli rik, samt dem vet att easy come easy go! Tänk över din stil. Bara en sån sak att du har ett par bröst som visningsbild är så smaklöst. Du är en skam för vilken "klass" du än tillhör.

2006-11-07 @ 09:35:24
Postat av: Nicole

Sara:
Om du hade haft mina snygga bröst så kanske du hade haft chansen att få ligga med en snygg kille just nu istället för att vara avundsjuk och bitchig på min blogg! mouhahahahah

Postat av: Madicken

Hon pratade engelska men du förstod att hon blev glad...betyder det att en överklass tjej like you inte kan engelska alltså?! *hihi*

2006-11-07 @ 10:16:50
Postat av: Nicole

Sara:
Nä, jag har aldrig hört gamla pengar sitta och prata! Mouhahahahahahahahahaha

2006-11-07 @ 10:18:40
Postat av: Nicole

Madicken:

Det här var länge sen, typ när jag var runt 10år bara! Hur djävla bra var du på engelska då din duktiga sura subba?

2006-11-07 @ 10:20:29
Postat av: Madicken

Jag kunde engelska ganska så bra redan då....
Men det vá ju bra att du visste värdet av miljoner redan då..*hehe* Gäller att vá om sej och kring sej.... ;)
Sur subba....njaa..det vet jag inte...mest road....*hehe*
Är du verkligen 20 år med det språket? Låter tyvärr inte så...

2006-11-07 @ 10:34:34
Postat av: Jenny

Go girl! Kommer fortsätta läsa din blogg;)

2006-11-07 @ 10:35:53
URL: http://jennyslilla.blogg.se
Postat av: Nicole

Madicken:
Jag borde vart bra på engelska eftersom min mamma är ifrån USA men hon fick inte prata engelska med oss eftersom pappa inte ville att jag skulle börja prata vulgär amerikansk engelska utan han ville att jag skulle prata med brittisk accent istllet. Det är jag glad för iom att brittisk engelska är mycket finare att prata!

2006-11-07 @ 10:41:48
Postat av: Eric K

Nicole,

You make my day! Fyfan vad kul det är att läsa din blogg!

2006-11-07 @ 11:17:14
URL: http://epsflyfishing.blogg.se
Postat av: C

Hur gammal var Madde? Hon som fick sina aktier sålda, var hon också 10 år? Tänkte på champagnen eller ni "Öfverklassare" kanske fick beställa in skumpa redan som 10 åringar.

Eller den där Madde kanske var en "oldfriend" till familjen, som var barnvakt eller något. Skulle gärna hört en lite mer detaljerad story!

2006-11-07 @ 13:29:30
Postat av: Marre

Men att prata/skriva vulgär och dålig svenska tycker din pappa är Ok???

2006-11-07 @ 13:34:48
Postat av: Moa

Vad hade madde för mobiltelefon? var den med polyfonska ringsignaler.. jag älskar mobiltelefoner och skulle vilja veta mer om hennes :)

2006-11-07 @ 13:53:55
URL: http://www.noelia.blogg.se
Postat av: Nicole

Eric K:
Tack! Kram

C:
Madde var väl då ca: 50+! Jag fick ingen champagne då, och jag tyckte det var äckligt på den tiden för övrigt! Du kommer få höra mer om Madde!

Marre:
Nä, pappa gillar inte det, och det är det jag menar är så jobbigt med att vara överklass att man skall prata så väl och föra sig hela tiden... men det är ju därför jag startat denna blogg så jag kan få skriva av mig lite av mina uppdämda behov att få göra som jag vill!

2006-11-07 @ 13:54:40
Postat av: Nicole

Moa:
Konstig fråga? Det var ju för fan för ca: 10 år sen, det var en sån där Ericsson tegelsten, cant recalla vad den modellen hette! Så, är du gladare nu din mobbe-onanist?

2006-11-07 @ 13:57:44
Postat av: på riktigt

Överklass you wish! haha

2006-11-07 @ 15:27:43
Postat av: HAHAHA

Så genomskinligt. Jag kan tänka mig att du lyckas reta upp människor med denna blogg. Så grattis, mission accomplished.

2006-11-07 @ 15:42:30
Postat av: G

du måste vara den mest fördomsfulla människa jag träffat...

2006-11-07 @ 15:47:00
Postat av: Jen

Herre gud, du är verkligen.. ah, patetisk är väl det enda rätta ordet antar jag.

2006-11-07 @ 16:28:36
URL: http://vaanilj.blogg.se
Postat av: Mia

va fan har du för rätt/grund att påstå detta om judar

2006-11-07 @ 18:58:23
Postat av: Evelina

Säg att det här inte är en seriös blogg - det måste vara fejk! Please! Det är för sorgligt om det finns sådana människor som "Nicole"; Jag hoppas verkligen att den här människan inte existerar och att om hon gör det vet att pengar inte köper henne allt. Möjligen ytan, men hur mår hon i så fall på insidan? Så som hon klankar på "arbetarmänniskor" borde hon inte veta att ifall hennes mamma och pappa kämpat hårt för sina pengar även de har varit "arbetarmänniskor"? Vi är alla gjorda av samma skrot, vissa med mer plas än andra. ; ) Är man inte perfekt född får man väl gå till en doktor och få det fixat, eller hur Nicole? I bet you are just real ugly, and that's why you dose'nt show you're picture.

2006-11-07 @ 19:16:21
URL: http://evelinalindkvist.blogg.se
Postat av: Esflum

Är det såhär sjuk man måste vara för att bli hörd och sedd på nätet?

2006-11-07 @ 20:19:10
URL: http://esflum.blogg.se
Postat av: mimi

vilken inställning om judar har du egentligen?
cant recalla, din mamma måste vara ameriskan din engelska är ju verkligen bra, du säger att du inte fick lära dig eng för din pappa men nått lärde du väl i skolan..

2006-11-07 @ 20:37:21
URL: http://mimipigg.blogspot.com
Postat av: natalia

du stavar fel. harrods inte harods..
HAHAHA.
pinsamt!

2006-11-07 @ 21:46:22
Postat av: Noelia

Nää skulle bara kolla lite. fejkbruttan. Hälsa anders från mig ;)

2006-11-08 @ 12:56:33
URL: http://www.noelia.blogg.se
Postat av: anna

haha, äntligen någon som vågar skämta om Sveriges pain in the ass, bratsen...gött

2006-11-08 @ 13:45:32
URL: http://www.blogg.se/babyras
Postat av: Anonym

Postat av: Nicole
Sara:
"Om du hade haft mina snygga bröst så kanske du hade haft chansen att få ligga med en snygg kille just nu istället för att vara avundsjuk och bitchig på min blogg! mouhahahahah"

Här tror man att du pökatmed hela Gbg om du nu finns!

"Hon beställer in champagne för att fira, men det bästa var att se hennes glädje av att fått så mycket pengar för aktierna, hon skrattade hela tiden på restaurangen och det var så härligt att se en rik kvinna fortfarande kunde bli så glad av göra en bra och lönsam affär! Så glad blir man inte om man inte förstår värdet av pengarna!"

Du är tio år och hon beställer champange? Yeah shure! Visste du något om att göra bra och lönsamma affärer? Hhm, det tror jag inte!

2006-11-12 @ 01:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback