Tillbaka i ett regnit Göteborg

Fast det är ju bättre med ett regnit Göteborg än ett rent helvete...

Vi hade det jätte mysigt i stugan, förutom middagen med grannarna och att det inte fans nån gojting att ha till hands på kvällarna, jag fick göra som Linda Sundblad istället... ;) ;)  (Oh father ni vet!)

Vi pratade i helgen om hur det skall bli med skidåknigen till vintern. Jag brukar jobba som skidinstruktör på vintrarna men nu när jag har fast anställning så får jag inte längre än en månads ledighet av pappa, djävlare slavdrivare är vad han är. Mamma och pappa skall åka till
Lech som vanligt. Backarna där är ju inte direkt avancerade men det är ju så härligt att bara få glida runt med Europas kändisar och socitetselit. Det är inget ungdomsröj där men det är verkligen klass på utelivet, men som sagt skidåkning är riktigt modest. Jag vet inte om jag skall åka med eller ej? Har iofs ingen direkt störr lust att åka upp till de svenska fjällen som skidlärare och vara barnpassare åt alla lowclasssvenssons. Det är ju OK när man har privatlektioner för då är det lite mer klass på barnen då de oftast kommer ifrån finare förhållanden där strikt uppfostran är naturligt. Inte som barn från arbetarfamiljer där alla verkade vara uppfostrade av curlingföräldrar som aldrig vågar säga till sina barn.

Jag kommer ihåg ett år när vi hade en sån djävla vidrig onge som förstörde för en hel grupp. Han lyssnade aldrig när vi hade genomgångar och störde de som verkligen försökte lyssna. Han var en värdelösskidåkare och när han ramlade i liften så flyttade han inte sig utan låg kvar och försökte få omkull alla andra som försökte åka runt honom! Jag var så förbannad på honom och hans föräldrar som såg det hela utan att säga till honom!

När han sista dagen slickade på aluminiumstaketet så fastnade givetvis tungan! Jag vet att man inte skall rycka undan tungan men jag var så trött på ongdjäveln att jag bara gick fram och drog loss honom! Fan vad han skrek medan blodet rann! Men djävlar vad jag mös. Jag kunde se köttslamsorna från hans tunga på räcket i flera veckor och varje gång jag såg det blev jag på gott humör! He he he!

Sedan hade de snåla svinen till föräldrar mage på att klaga och kräva pengarna tillbaka för att vi hade gått in och värmt oss i stugan emellanåt. Är det minus 22 grader och halv storm så skulle jag vilja se vilka barn som inte förfryser sina fötter om man bara är utomhus hela passet. Egentligen borde de föräldrarna betalat avgiften för de barn som fick sin kurs förstörd av deras damp-son!!!

Det blir nog Lech och glidarsemester när jag tänker efter...

Puss puss


Kommentarer
Postat av: Sanna

Klockren :)

Postat av: sophie

hahaha, du är så jävla skön

2006-11-13 @ 14:22:23
URL: http://hardcorelife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur har du hunnit med att vara skidlärare i flera vintrar i rad.. Har inte du gått i skolan?

2006-11-13 @ 14:38:39
Postat av: Nicole

Anonyma miffo:

Jag skall fylla 20år, inte 20 månader...

2006-11-13 @ 14:48:37
Postat av: Julia

Ja, men om du är 20 år så har du väll antagligen precis gått ut gymnasiet. Fast du kanske är så rik så din pappa betalade så att du kunde få jullov i 3 månader istället för 3veckor? Jag tror ju inte de anställer en skidlärare för 1 vecka precis?!

2006-11-13 @ 14:57:16
Postat av: Malin

Du e fortfarande bra tjejen men du var lite bättre när du började. Har du bytt spår? :)

2006-11-13 @ 15:04:57
URL: http://malincecilia.blogg.se
Postat av: Nicole

Malin: Man tappar ju lusten/stingen lite när alla skall penetrera varenda stavelse och klaga på så helt obetydliga saker hela tiden, och att jag måste bevisa allt jag skriver! Det är som en kostnär skulle lägga ner sin själ på en tavla och så skulle alla säga, tavlan hänger lite för långt ner... ramen är ful... har du verkligen använt olja? Jag tror du använt acryl... det är en fejktavla osv osv! Vem hade inte tröttnat på sånt lowclassgnäll? Jag vet att det är för de är missanpassade och avundsjuka och att jag skall skita i dem men lite trött blir man ju tyvärr!

2006-11-13 @ 15:14:43
Postat av: Fredrik

du är inte lika nedlåtande längre. varför?
säg inte att du skrämdes till tystnad?

2006-11-13 @ 16:42:44
Postat av: Anna

Haha, skön du är! :P

2006-11-13 @ 17:12:07
URL: http://www.hummel.blogg.se
Postat av: Malin

Okej då förstår jag men ta inte åt dig. Folk som skriver elaka saker har inget liv.

2006-11-13 @ 18:06:06
URL: http://malincecilia.blogg.se
Postat av: Anonym

du är ju helt körd

2006-11-13 @ 22:23:21
Postat av: Lilla Spöket

Gud, vad underbart!

2006-11-14 @ 14:27:40
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se
Postat av: you know who

alltså, du är ju inte på riktigt. vilken liten surmus man måste vara i vardagen för att orka spy sån galla över folk.. åhh vilket tråkigt liv du måste leva. Men å andra sidan kanske det höjer några andra surmusars livskvalité något vilket gör det knappt värt existensberättigande. Skaffa dig ett liv - och gå bara inte runt & andas..

2006-11-14 @ 20:04:15
Postat av: Angelica

Hey, jobbar du fast du har så gott om pengar? Förstår heller inte hur det kommer sig att du stavar så förbannat dåligt, du som borde ha gått i de finaste skolorna.

Du msåste helt enkelt vara ironisk.

2006-11-15 @ 15:06:44
URL: http://rasdocka.blogspot.com
Postat av: daaaaaaah,

ååååååååååå, vilken sketen bloggare :D grymt!

2007-07-04 @ 13:18:35
Postat av: Mattiselin

God bless you

2009-07-17 @ 12:51:07
URL: http://mattiselin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback