The true story of Nicole's 10 days of fame

Öfverklass Nicole finns inte på riktigt!!!

Tyvärr finns det personer som Nicole på RIKTIGT...

En del har listat ut att det hela är fejk, vissa har varit tveksamma men alltför många verkar inte förstått ett skit!


Jag känner att jag har en del att förklara för er som känt glädje men framför allt känt vrede över denna fejkblogg!!! För att ni skall förstå måste ni nog få hela bilden klar för er...


Jag heter Peter och är en gift tvåbarnsfar med ålder av aktningsvärda 36 livsberikande år. För det mesta är jag lugn och sansad, men ibland kan jag bli riktigt djävla förbannad, speciellt om folk påstår att jag ljuger, ifall någon nonchalerar mig eller ifall jag blir stämplad av fördomsfulla människor. Jag bor i en fin och lagom stor villa ett stenkast norr om Göteborg. Till vardags skriver jag en annan blogg,
GLOOM, och har så gjort i över ett år.

Jag är uppväxt i ett hem där mina föräldrar var politiskt aktiva för SAP. Min mor var vän med Olof Palme och en av hennes (alla) vigslar förrättades av den gamle VPK-ledaren Lars Werner, där förövrigt morsans hund Sigge var enda bröllopsvittne. Min mor var en "rödstrumpa" med allt vad det innebär som tex feminist och pacifist. Hon tyckte tex att ifall fienden skulle invadera vårt land så skulle vi inte skjuta honom utan kasta blommor till honom istället… Ni kan föreställa vad hon tyckte om att jag gjorde lumpen som jägare på K3 och senare tre missioner som FN-soldat och en mission under NATO-ledning...Jag är själv opolitisk då jag anser att en hängiven sympati för ett parti är ödesdigert för det kritiska tänkandet, för kreativiteten och för förmågan att tänka i nya banor. Inför varje val så röstar jag på det parti, som inte bara kommer göra det bäst för mig, utan på det parti som jag tror kommer göra det bäst för alla i Sverige och som kommer att föra en bra utrikespolitik.

Jag började mitt yrkesverksamma liv i byggbranschen men är numera tjänsteman. Jag har umgåtts mycket med snuskigt rika människor och med kvasisocietetsmänniskor i Örgryte som gör allt för att uppnå ett societetsliv. Jag har inget emot rika människor, tvärt om tror jag det är bra och inspirerande för samhället och jag tror att det skapar en dynamisk och kreativ miljö som får oss att fortsätta vilja utvecklas.  Problemet är att jag inte tål de rika som ser ner på dem som inte är rika eller framgångsrika, det finns många sådana människor tyvärr. Likväl ogillar jag tex arbetare som föraktar alla med pengar, jag har tom jobbat ihop med människor som vägrar prata med människor som bär slips! Tragiskt men sant. Fast den värsta sorten är de som gör allt för att skapa sig imagen att vara rika och fina. Det enda deras liv går ut på är att bo rätt, göra rätt, ha rätt sysselsättningar, barnen skall gå i rätt skola, spela de rätta sporterna och ha rätt kompisar osv. Det hade väl varit OK om de hade kämpat för detta i enbart eget intresse men när de samtidigt föraktar alla som bor på fel ställen, har fel eller ingen utbildning och inte lever samma liv som dem, ja då vill jag spy! Jag känner alltför många sådana människor, tro mig.

Anledningen till varför jag startade Nicole’s blogg var för att förtydliga dessa vidriga människor och deras värderingar genom att sätta ord på deras liv och societetsambitioner. Jag skulle bara göra Nicole lite smådryg och patetisk men förhoppningsvis få människor att tänka och reagera. Nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig… 

Jag startade bloggen i ett läge där jag inte ens hade tid att sköta mitt arbete eller min egna blogg. Inte speciellt smart kan jag villigt erkänna. Jag fick även hjälp av en tjej som skulle stå för det lite mer ”tjejiga” inslagen men framför allt med ”modefakta”. Tyvärr var hon ännu mer stressad än vad jag var och när jag använde en fras som, ”fittan gäspar min kuk är död” så blev hon rädd för att folk skulle tro att det var hon som hade skrivit sådana grejer och slutade ledsaga mig i modeträsket.

Även om det mesta är påhittat och överdrivet så är flera händelser hämtade direkt ur verkligheten, som tex kvinnan som sålde aktier för 175milj. under en lunch med mig och det var min svärfar som spydde så mycket galla över sin sekreterare som inte ville starta eget. Sorgligt nog delar många som jag träffat samma värderingar som Nicole, så hon är inte tyvärr inte för mycket, jag bara tror att det har blivit obehagligt att få se dessa tankar och värderingar i skrift. 

Jag skulle bara skriva lite skit i början för att göra bloggen lite mer ”matig”. Jag var lite stressad och okoncentrerad och därmed blev det en del felstavningar och faktafel i början. Innan jag hann rätta felen så började en lavin av arga kommentarer fylla bloggen. Jag blev taggad och fräste tillbaka lite smått. Jag hade inte alls tänkt att Nicole skulle vara så brutal och tyken men djävlar vad jag njöt av det, och vilken respons… ljuvligt! 

Lite data. På de tio dagarna hade Nicole’s blogg 7.347 unika besökare, 52.317 sidvisningar och nästan 1.000 kommentarer!

Jag tycker det var kul att jag lyckades locka så många läsare på så kort tid. Jag måste erkänna att jag tyckte det var fruktansvärt roligt att få provocera er med mina inlägg men ännu roligare var det att läsa era kommentarer. Inte för att så många var speciellt roliga utan jag skrattade gott och rått ÅT er för att ni gjorde er själva till åtlöje på det sättet ni kommenterade Nicole. 

Jag måste därför bli snäppet allvarligare. Likväl som jag skrattade så jag nästan grät, så blev jag bekymrad emellanåt för att det är så betänkligt vilken nivå många kommentarer höll. Många hävdade att bloggen var fejk, men de påpekade ändå att jag var en idiot. Hur vet de att Nicole/jag är en idiot om hela bloggen är fejk? Många kommenterade brösten som Nicole har i sin profilbild, hur kan man bli upprörd över några bröst år 2006? Sedan var det stavfel som det ofta klagades på, vilket blir mycket pinsamt eftersom de själva hade många stavfel i sina kommentarer.
Om stavfel kan jag säga följande, i professionell text, tidningar, doktorsavhandlingar, forskningsunderlag och dyligt SKALL det inte förekomma stavfel, men i en amatörblogg är det inte lika allvarligt även om jag tycker det skall vara så lite fel som möjligt.
Stavfel kan bero på många saker, dyslexi, läs och skrivsvårigheter och det kan vara en invandrare som inte lärt sig språket perfekt. Ingen av dessa skäl är ett bevis på att man är dum i huvudet eller en idiot som många verkar tycka. Sedan kan stavfel bero på att man vant sig vid att skriva i Word där man direkt blir påmind med röda och gröna streck om man skriver fel, det kan också bero på okoncentration, lathet, stress och att man blir självblind på sin egen text, men fortfarande är det inget bevis på att man är en idiot! Idiotförklarad skall man bli av det man skriver, inte om man råkar ha några stavfel. Den ”överintellektuelle” busschauffören ”Cliff-hanger” idiotförklarade inte bara Nicole för stavfel och särskrivnings fel utan han hånade även henne för detta på andra bloggar, hur duktig är han som medmänniska själv då undrar jag? Vad skall han ha sin intelligens till, är det bara för att håna andra människor och vara en viktigpetter? 

Fast det värsta av allt är att Nicole vräkte ur sig nedlåtande och kränkande saker om judar, invandrare och tjocka människor, kanske rentav kriminella uttalanden, men av alla 1000 kommentarer så var det bara max 15 som handlade om det. En (tror jag?) anmälde bloggen för detta, helt rätt handlande! Alla andra gnällde bara över nakna bröst, stavfel, särskrivningar och att bloggen var kanske fejk. Till er alla som inte visade missnöje med att olika människor kränktes utan helt empatilöst och helt utan verklighetsförankring bara klagade på banala saker vill jag bara säga Skämmes tamefan! För er som inte förstod det vill jag säga det igen… 

SKÄMMES TAMEFAN!!! 

Är det den empatilösa generationen, som tycker det är viktigare att stava rätt på Chanel än att försvara människor som mobbas, hånas och förtrycks, som skall ta hand om mig när jag blir gammal? Fan jag blir rädd alltså, jag får nog ta livet av mig innan de själlösa och shoppingsjuka människorna får ansvaret i Sverige!  

Jag tänker inte be om ursäkt för något jag skrivit, jag tror det räcker med den här förklaringen. Det enda jag vill be om ursäkt för är att jag påstod att tjej såg ut som Linda Rosing, det var lågt och elakt, förlåt mig Honeydew!!! 

Jag hade gärna fortsatt skriva som Nicole men jag känner att jag inte har tid, för lite passion, lidelse och ilska för att göra det bra. Jag får tacka för den som varit och tacka för de varma kommentarerna från er att det var skönt att läsa Nicole’s blogg som motvikt mot alla själlösa, likartade, substanslösa tråkiga modebloggar!  


 Death to alla empatilösa människor som förnedrat judar, invandrare och tjocka genom att bara gnälla på felstavningar och särskrivningar!!!  


Väl mött på GLOOM-bloggen...

Update: Jag glömde sanningen om brösten... men det kanske vi kan ta en annan dag?


Kommentarer
Postat av: nina

hahahahaha, you go gloom!

Postat av: Gloomy Nicole

Nina:
Är du tillbaka i verkligheten? Vad kul!!! Jag har verkligen saknat dig!!!

2006-11-17 @ 14:23:17
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: catya

Tycker du lyfte upp ett mycket intressant moral-tänke
att se hur vissa reagerar på sånt som du har skrivit.
hur naiva vissa är & hur respektlös andra är
ett projekt som nog rörde om i mångas huvuden

2006-11-17 @ 14:33:49
URL: http://catya.blogg.se
Postat av: Gloomy Nicole

Catya:
Javisst har det varit intressant!!!

2006-11-17 @ 14:37:18
Postat av: Linn

jag som tyckte bloggen var rolig att läsa...:(

2006-11-17 @ 14:44:23
URL: http://linnosterberg.blogg.se
Postat av: Gurun

Jag sa det när det pågick och jag säger det igen. Briljant!

2006-11-17 @ 14:45:17
URL: http://olaman.blogg.se
Postat av: nina

tja, jag fick ju lägga ner bloggen med buller och bång och sedan dess har jag inte haft lust. men jag läser fortfarande din blogg gloom- jag har koll på dig=) Det här var verkligen ett gloomigt tilltag, mycket underhållande blogg!! ja, okej, som catya skriver, moral och bla bla, jag tyckte i alla fall först och främst att det var sjukt kul!

2006-11-17 @ 14:45:19
URL: http://nicolai.nu/nina
Postat av: J

Hoppade rakt in i denna historia just nu och till en början förstod jag ingenting. Men började läsa och fastnade! Måste få berömma dig för din skrivförmåga, du har alltså setat och skrivit ihop detta som kille till en tjejs perspektiv, eller hur jag ska formulera det. Hur som helst SKIT BRA! Du har ju verkligen fått fram det du ville från vissa. Hehe.
Bra bra..

2006-11-17 @ 14:48:34
URL: http://weedle.blogg.se
Postat av: fredrik

Ja, wow, 7347 personer är verkligen skakade i grunden.
Jebus crap vem bryr sig egentligen?
bloggar är fan som chips. inte nödvändigt men vanebildande, Nicole hade en jävla skön humor det måste man ge henne/dig. Och dessa åsikter finns definitivt bland en massa sociala grupper i samhället. Alliansen vann ju så fler än en håller bergis med nicole fast ingen erkänner det.
den här bloggen förändrar ingenting. Men det var som sagt jävligt kul att se folks indignation.
fejkbloggar regerar, gör en till.
Kram
Fredrik

2006-11-17 @ 14:57:52
Postat av: Gloomy Nicole

Linn:
Sorry, jag kan inte tillfredställa alla tjejers enorma behov även hur mycket jag än skulle vilja... ;)

Gurun:
Tackar och bockar!!!

J:
Synd att du inte fick vara med från början... tack ändå!!!

Nina:
Jag tycker det var lite osjysst att du inte berättade vad som hände... nu har jag bara fått spekulera och vara orolig!!! Hänger du med på Iron Maiden på måndag? ;)

2006-11-17 @ 15:03:02
Postat av: Gloomy Nicole

Fredrik:
Det är inte omöjligt att jag dyker upp i ny skepnad...

Chips och Bloggar-bra liknelse, precis så är det!!!

2006-11-17 @ 15:04:44
Postat av: Linda

Mycket intressant och givande! Bra skrivet! Om inte det här får folk att tänka till så vet i tusan. Tack för "Nicole-tiden" :)

2006-11-17 @ 15:17:43
URL: http://vigifteross.blogg.se/linda
Postat av: FRALLE

Jag tog dig på din första kommentar på min blog där du skrev Djävlar, vilket är karaktäristiskt för dig! Dock blev jag konfunderad när "Nicolle" stavade fel så mycket, det brukar inte du göra.
Gött jobbat!
Du är min idol!

2006-11-17 @ 15:19:19
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: H

Har följt bloggen sen start. Vilken jäkla kul resa det varit! Ska bli kul o se om de som kommenterat ilsknast hörs av något mer...

2006-11-17 @ 15:20:26
Postat av: Joel

Tack!

2006-11-17 @ 15:28:00
URL: http://jowelito.blogg.se
Postat av: Emma

Intressant läsning indeed!

Och de som hängt ut andra människor i sina bloggar kan jag bara sucka åt.

2006-11-17 @ 15:31:20
URL: http://hayes.webbogg.se
Postat av: Andrea

Härligt jobbat grabben! Tror du lyckades blåsa de flesta. Och man tar sig faktiskt en funderare kring det du sa om att racka ner på fel grejer (bröst, stavfel osv). Även om jag aldrig kommenterade just brösten så tog jag mig aldrig för att skälla ut Nicole angående judetrakasserierna osv.. Jag skämms!

2006-11-17 @ 15:33:51
URL: http://creative.blogg.se
Postat av: Lisa

Helt underbart! Sagt det förut, säger det igen; detta borde publiceras! Tack så hemskt mycket för den enda blogg jag faktiskt följt! Ha ett underbart liv! :)

2006-11-17 @ 15:57:55
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: Maria

Jag säger så här. Jag har älskat Nicoles blogg, jättekul läsning men man har ju reagerat på att det varit lite VÄL mycket ibland.
Sen vill jag också säga till dom som har 'avslöjat' Nicole; Ni hade helt fel. Ni har hängt ut fullkomligt oskyldiga människor på nätet!! Fy fan!

2006-11-17 @ 16:01:37
URL: http://www.emen.blogg.se
Postat av: Angelica

Jag gillade inte stavfelen därför att om man ska låtsas vara överklass har man väl gått i de fina skolorna också, och borde då rimligtvis ha lärt sig svenska...

Håller också med Maria om att det är sjukt att man hängt ut oskyldiga människor på nätet, fy faan vad vidrigt!!

2006-11-17 @ 16:26:14
URL: http://trasdocka.blogspot.com
Postat av: Samuel

Synd att du skall "sluta" när du hade en så'n bra blogg på gång, Nicole!

Men, men...nu får jag väl fortsätta att (enbart) läsa Vecko Revyn och Mitt Livs Novell.

2006-11-17 @ 16:27:20
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Malin

Sådant här är så svårt. Jag förstod att det låg någon bakom och att detta var för bisarrt för att vara sant men det är samtidigt så svårt att säga till en person att den är fejk. Det hade ju likaväl kunnat vara en riktig tjej med noll koll på verkligheten. Jag kan tycka att detta var intressant för att det verkligen rörde om i mångas huvuden men samtidigt tycker jag att det var lite fånigt. Även om en människa är så "blåst" som Nicole så tycker jag inte att någon har rätt att klanka ner på henne. Alla är vi olika. Dock ska kommentarer om invandrare, judar och dylikt ej stödjas. Tack och hej!

2006-11-17 @ 16:31:41
URL: http://malincecilia.blogg.se
Postat av: BF

Gissa om jag gillar dig nu Gloom? ;)
De här var fan sanslöst briljant, varför kom inte jag på idèn ?
Du har verkligen fistfuckat alla människor de hårdaste du kunde och när dem kippar efter luft så krossar du dem. Briljant.
Jag har dessvärre inte läst hela bloggen, utan läste ett inlägg när du kommenterade mig på Folkets Jävla Blog, då utdelade jag ett straff till dig , du vet nog varför eftersom du säkert känner till de åsikter jag besitter.
Men ska försöka läsa hela bloggen nu, Lovar :)
Visst är de skoj med arga kommentarer, de var de som fick mig att tända till i BF-bloggen.

MVH
Bitterfittan

2006-11-17 @ 16:40:30
URL: http://fjb.brockbrock.com/
Postat av: doddo

Min blogg är blaha jämfört med din numera...Den har iof aldrig varit nåt speciellt. Men det här som du har gjort får du stort credit för verkligen. Att bara komma på tanken o göra en sån här grej som blir så fruktansvärt stort egentligen. Tror ingen kommer att kunna slå detta nånsin. http://ofverklassnatacha.blogg.se/ försöker eftertrakta dig eller så gör du en fjant till! Men varför egentligen??? Du har just nu precis skapat ett nytt ord, när man gör nått utöver det vanliga som kommer det att heta han/hon har precis gjort en Nicole. Fattar du hur coolt det är eller? Snyggt jobbat, men vad händer nu då? Nu kan man inte läsa fler missar du/nicole gör. Du får fortsätta roa mig på din andra blogg istället =)
Jag har funderat ett tag på om det finns ett ord för allt detta men jag kommer banne mig inte på något! Vill inte höja dig till skyarna för vad du fick utlopp för, men att du måste ha haft riktigt kul o kolla på vad andra tycker o tänker o egentligen tycka likadant men uttrycka dig på ett sätt som skapar oro i en lugn miljö! Att inte tidningarna har fått nys om det här egentligen, dom brukar ju skriva en massa om vad som händer på chatt o bloggar osv...Go for it girl (nån form av kvinnlighet måste du ju ha i dig)

=) Take care

2006-11-17 @ 17:12:52
URL: http://padomi.blogg.se/
Postat av: Lisa

Som jag misstänkte då med andra ord. Intressant sätt att vända på perspektiven och göra folk fundersamma! Jag måste säga att jag också reagerade på att inte fler reagerade på människosynen i bloggen. Jag var övertygad om att det var det alla kommentarer handlade om i bland annat inlägget där du/nicole gjorde en anspelning på att Sydafrikas tidigare apartheipolitik var bra och önskvärd, men tji fick jag. Det var väl jag och några till som kommenterade detta, i övrigt var favoriten att härja om vinpriserna och särskrivningen av Syd Afrika. Men det är kanske lättare att klanka ner på stavfel och särskrivningar. Bra jobbat iallafall, jag kommer definitivt läsa din riktiga blogg hädanefter.

mvh/Lisa

2006-11-17 @ 17:43:48
URL: http://lisastankar.blogg.se
Postat av: pingulou

Neeeej, ville ju inte ha ett avslöjande!!
Det var roande att se hur jävla upprörda vissa människor blev. Tråkigt att det finns människor som faktiskt är som Nicole och har såna värderingar, kanske inte på samma gång men anyway.
Hade varit roligt ifall du hade utvecklat bloggen och skrivit så långt att det varit bokmaterial, hade jag haft ett förlag hade jag lätt gett ut detta, oj det skulle nog bli största debatten i sverige någonsin haha!

2006-11-17 @ 17:52:50
URL: http://pingulou.bloggspace.se/
Postat av: Sanni

Ha ha ha!!! Känns skönt att det faktiskt inte var på riktigt. Jag började verkligen undra vilken skev människosyn denna tjejen hade och hur hon kunde med att racka ner så på alla möjliga människor. Good work:)

2006-11-17 @ 18:20:10
URL: http://sanni.blogg.se
Postat av: Anna

sannerligen. nicole har förgyllt många stunder. bara för att hon varit så otroligt korkad. det är synd att kankse en av de mest diskuterade bloggarna går i graven.
nu får jag återgå till att titta på alla satans modebloggar istället;)
tack för underhållande läsning!

2006-11-17 @ 18:24:14
URL: http://abenteuer.blogg.se
Postat av: Angelica

Om du är en 36-årig tvåbarnsfar så är det synd om dig. Inte för att du har två, säkert väldigt söta barn, utan för att du skriver sådana fula ord och trakasserier. Jag har träffat många 36-åringar i mina dar, men ingen av dem använder ett så fult språk som du. Hoppas att du kan vakta din tunga i vardagligt tal åtminstone.

2006-11-17 @ 18:30:33
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Milla

Måste nog hålla med Angelica. Det e lite fucked up på ett smått kind of weird way.

2006-11-17 @ 18:39:14
URL: http://Millia.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej!! Vill bara säga att jag har garvat varje gång jag läst! Förbannat underhållande!Kram

2006-11-17 @ 18:45:18
Postat av: Mipp

För mig som faktiskt visste vem Nicole var har det varit ett nöje att följa Nicole och alla kommentarer och kanske framför allt "avslöjanden" nu på sluttampen. Är avslöjandena lagliga förresten?

Det är en OTROLIGT bra slutplädering du gör, faktiskt det bästa inlägg jag läst av dig Gloomy Boy, och då brukar resten vara riktigt bra.

Nu tänker jag inte berömma mer utan återgå till att tycka att du är en otroligt gammal skitgubbe. Så glöm det jag skrivit ovan... fort, innan du får hybris och rymmer till Örgryte ;-)

2006-11-17 @ 18:49:18
URL: http://www.havsluft.blogg.se
Postat av: Patrik

Jag undrar om inte det här var det mest patetiska jag hört/läst... 36-årig tvåbarnsfar som leker rik tonåring på internet för att sedan avslöja hela sanningen om sitt liv... herregud, vart tar världen vägen

2006-11-17 @ 19:13:51
Postat av: oza

du glömde en sak, skillnaden mellan dyslexi och läs-och skrivsvårigheter... ?

2006-11-17 @ 19:30:27
Postat av: MyyZz

*skrattar* men du är ju för skön ... Jag är ju sån så att jag kommenterar inte dumheter Jag har varit på väg att kommentera ... just det där inlägget om den tjocka vadvardet... servitrisen .. eller nåt ... jag är ju inte smalast i världen ... så jag blev lite lätt upprörd men jag har lärt mig att kväsa idioter med tystnad på nätet.

Tjingeling .. och stressa INTE för mycket

2006-11-17 @ 20:02:16
URL: http://myyzz.blogg.se
Postat av: Ninni

Jag har aldrig ens velat kommentera på din fejkblogg...för jag förstod från början eller hoppades att den skulle vara fejk.
Jag ville inte uppmuntra om det var på sanning om du förstår vad jag menar. Jag är glad att överklass Nicole inte fanns på riktigt..men hon finns väl ändå!
Du ser iallafall ut att vara en fin kille...och du har fått otrolig respons...alla har pratat om bloggen!
Vem vet jag kanske tittar in på din riktiga...ha det från en som inte fejkar!!

2006-11-17 @ 20:25:54
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: A-K

Haha klockrent, även om det så uppenbart var fejk.. Det roligaste var ju alla nollor som trodde Nicole fanns for real.. ;)

2006-11-17 @ 21:21:12
Postat av: Anni

Jag fatta med att de va fejk, men orka slösa sin tid på en fejkblogg???

2006-11-17 @ 22:45:36
URL: http://fashionvictim.blogg.se
Postat av: Alice

Vilken befrielse att läsa om sanningen bakom nicole!

Hur frestad jag än har varit att kommentera den här bloggen har jag aldrig gjort det. För hade Nicole varit en riktig person hade hon med 100 procents säkerhet bitit tillbaka och sådant leder ingenvart. Det som jag tyckte var skrämmande och som ingen verkar ha reflekterat över är hur många som efter ett par dagar tycktes vänja sig vid Nicoles vidriga värderingar och började hålla med henne i stil med "helt rätt! Tjockisar ska inte jobba med att servera mat!" o.s.v. Av tjugo inlägg var det 10 som höll med och högst ett par som sa ifrån. Resten gnällde över småsaker. Vad händer?!

Tack också att du vågade kommentera dessa innehållslösa modebloggar som bara går ut på att konsumera. Shopping i all ära men livet går inte bara ut på shopping. Dagens outfit, veckans tips och allt vad det heter. Vad hände med personligheten bakom ytan?!

Jag tror den här bloggen har lärt blogg-sverige ett och annat nyttigt. Tur att jag inte var så dum och drogs in i karusellen. Tack än en gång ;)

2006-11-17 @ 23:05:41
URL: http://allaalskaralice.blogg.se
Postat av: Alice

Vilken befrielse att läsa om sanningen bakom nicole!

Hur frestad jag än har varit att kommentera den här bloggen har jag aldrig gjort det. För hade Nicole varit en riktig person hade hon med 100 procents säkerhet bitit tillbaka och sådant leder ingenvart. Det som jag tyckte var skrämmande och som ingen verkar ha reflekterat över är hur många som efter ett par dagar tycktes vänja sig vid Nicoles vidriga värderingar och började hålla med henne i stil med "helt rätt! Tjockisar ska inte jobba med att servera mat!" o.s.v. Av tjugo inlägg var det 10 som höll med och högst ett par som sa ifrån. Resten gnällde över småsaker. Vad händer?!

Tack också att du vågade kommentera dessa innehållslösa modebloggar som bara går ut på att konsumera. Shopping i all ära men livet går inte bara ut på shopping. Dagens outfit, veckans tips och allt vad det heter. Vad hände med personligheten bakom ytan?!

Jag tror den här bloggen har lärt blogg-sverige ett och annat nyttigt. Tur att jag inte var så dum och drogs in i karusellen. Tack än en gång ;)

2006-11-17 @ 23:06:01
URL: http://allaalskaralice.blogg.se
Postat av: Alice

Vilken befrielse att läsa om sanningen bakom nicole!

Hur frestad jag än har varit att kommentera den här bloggen har jag aldrig gjort det. För hade Nicole varit en riktig person hade hon med 100 procents säkerhet bitit tillbaka och sådant leder ingenvart. Det som jag tyckte var skrämmande och som ingen verkar ha reflekterat över är hur många som efter ett par dagar tycktes vänja sig vid Nicoles vidriga värderingar och började hålla med henne i stil med "helt rätt! Tjockisar ska inte jobba med att servera mat!" o.s.v. Av tjugo inlägg var det 10 som höll med och högst ett par som sa ifrån. Resten gnällde över småsaker. Vad händer?!

Tack också att du vågade kommentera dessa innehållslösa modebloggar som bara går ut på att konsumera. Shopping i all ära men livet går inte bara ut på shopping. Dagens outfit, veckans tips och allt vad det heter. Vad hände med personligheten bakom ytan?!

Jag tror den här bloggen har lärt blogg-sverige ett och annat nyttigt. Tur att jag inte var så dum och drogs in i karusellen. Tack än en gång ;)

2006-11-17 @ 23:06:09
URL: http://allaalskaralice.blogg.se
Postat av: Alice

Vilken befrielse att läsa om sanningen bakom nicole!

Hur frestad jag än har varit att kommentera den här bloggen har jag aldrig gjort det. För hade Nicole varit en riktig person hade hon med 100 procents säkerhet bitit tillbaka och sådant leder ingenvart. Det som jag tyckte var skrämmande och som ingen verkar ha reflekterat över är hur många som efter ett par dagar tycktes vänja sig vid Nicoles vidriga värderingar och började hålla med henne i stil med "helt rätt! Tjockisar ska inte jobba med att servera mat!" o.s.v. Av tjugo inlägg var det 10 som höll med och högst ett par som sa ifrån. Resten gnällde över småsaker. Vad händer?!

Tack också att du vågade kommentera dessa innehållslösa modebloggar som bara går ut på att konsumera. Shopping i all ära men livet går inte bara ut på shopping. Dagens outfit, veckans tips och allt vad det heter. Vad hände med personligheten bakom ytan?!

Jag tror den här bloggen har lärt blogg-sverige ett och annat nyttigt. Tur att jag inte var så dum och drogs in i karusellen. Tack än en gång ;)

PS. Till er som skriver "orka slösa tid på fejkblogg" och "den var ju kul att läsa". Gräv lite djupare och lär er något av den istället!

2006-11-17 @ 23:07:01
URL: http://allaalskaralice.blogg.se
Postat av: Alice

Vilken befrielse att läsa om sanningen bakom nicole!

Hur frestad jag än har varit att kommentera den här bloggen har jag aldrig gjort det. För hade Nicole varit en riktig person hade hon med 100 procents säkerhet bitit tillbaka och sådant leder ingenvart. Det som jag tyckte var skrämmande och som ingen verkar ha reflekterat över är hur många som efter ett par dagar tycktes vänja sig vid Nicoles vidriga värderingar och började hålla med henne i stil med "helt rätt! Tjockisar ska inte jobba med att servera mat!" o.s.v. Av tjugo inlägg var det 10 som höll med och högst ett par som sa ifrån. Resten gnällde över småsaker. Vad händer?!

Tack också att du vågade kommentera dessa innehållslösa modebloggar som bara går ut på att konsumera. Shopping i all ära men livet går inte bara ut på shopping. Dagens outfit, veckans tips och allt vad det heter. Vad hände med personligheten bakom ytan?!

Jag tror den här bloggen har lärt blogg-sverige ett och annat nyttigt. Tur att jag inte var så dum och drogs in i karusellen. Tack än en gång ;)

PS. Till er som skriver "orka slösa tid på fejkblogg" och "den var ju kul att läsa". Gräv lite djupare och lär er något av den istället!

2006-11-17 @ 23:07:35
URL: http://allaalskaralice.blogg.se
Postat av: Alice

oops... datorn hängde sig ;)

2006-11-17 @ 23:10:28
URL: http://allaalskaralice.blogg.se
Postat av: Lilleman

alice... jag lovar att det räcker med en kommentar

2006-11-18 @ 01:13:05
Postat av: F

tack för en bra tanke.
såna som du behövs det fler av

2006-11-18 @ 02:07:30
Postat av: Sandy

Det känns ändå bra att jag inte trodde på det från hela början. För jag hade rätt om att det var fejk. Samtidigt som vissa saker har varit väldigt vulgära (som jag blivit upprörd över oavsett om det var en riktig persons åsikter eller ej) så har det varit väldigt intressant att läsa. Jag vill inte gratulera någon till en skitbra blogg eftersom allt varit påhittat - och jag vill inte heller uppmuntra andra att göra samma sak. Men jag vill uppmuntra folk till att öppna ögonen och se vad som pågår runt om oss - låt inte alla felaktiga och omoraliska åsikter ta över.

2006-11-18 @ 08:53:45
Postat av: En som undrar.

Klart man fattar att det var en fejkblogg, men oavsett så var det ju en person bakom.
Jag tycker Glooms "baktanke" med denna blogg är jävligt långsökt...............
"Åh, fan vad du är bra Gloom! Skapa samhällsdebatt genom en blogg med stora tuttar som presentationsbild!!!!"

Nej Gloom, detta var långsökt och slöseri med tid. Det roligaste var ändå att Provosera ditt andra jag - Nicole.
Finns större problem där ute än att föröska få fram reaktioner via en blogg.. snälla Gloom.. är DU på riktigt?

2006-11-18 @ 10:38:17
Postat av: Micke

Välkommen ut i friheten då, har inte läst din blogg så länge men jag fattade direkt vad det handlade om. Vilken respons du har fått, tänk vad långt man kan komma om man beter sig som en idiot, ett tecken på att något är fel i världen idag, ju mer man kör över människor, ju mer tjänar man ekonomiskt och i status. Man mår ju illa!!!!! Ha det bra min vän.

2006-11-18 @ 10:56:01
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: zoo

Hahaha!!!

Snyggt :-)

2006-11-18 @ 11:20:45
Postat av: beatrice

Oj vad många av "Nicoles" läsare måste känna sig som nollor! Var är deras kommentarer nu?

2006-11-18 @ 11:22:10
URL: http://beatrice.blogg.se
Postat av: emilia

haha, där ser man, himla kul. senaste dagarna har vart spännande i väntan på att du skulle avslöja hur allt låg till! tack för att du gav oss nicole :)

2006-11-18 @ 11:55:24
URL: http://imilija.blogg.se
Postat av: Redhead

Detta är underhållning gott folk! Först bloggen. Sen avslöjandet. Först klagomål på överklass bruden sen på den 36 årige karl bakom detta.

Jag tycker det är fenomenalt vad ni faktiskt bryr er så pass!

Mitt första och sista inlägg här: expriment är underhållande, värda eftertanke, människor är mer eller mindre galna - det är ingen nyhet! Ni har gett mig goda skratt allihopa!

Lev väl!

2006-11-18 @ 12:07:51
URL: http://[email protected]
Postat av: Lilla Spöket

Jag har verkligen gillat att läsa ditt ProjektNicole och det har gett mig många garv! Synd att det roliga måste ta slut så fort...

2006-11-18 @ 12:11:49
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se
Postat av: linnéa

Redhead, håller med dig till 100

2006-11-18 @ 13:52:53
Postat av: barajagjohanna

Jag förstår varken det roliga/intressanta/meningen/whatever med det här.

2006-11-18 @ 16:29:48
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Ska väl lägga till ett "faktiskt" också, eftersom många verkar tycka att det här var såååå braaaa. Så:

Jag förstår faktiskt varken det roliga/intressanta/meningen/whatever med det här.

2006-11-18 @ 16:30:30
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har följt bloggen någorlunda aktivt, utan att kommentera, mest för att reflektera över just människor som nicole, och att de verkligen existerar. jg tycker även jag att det är oroväckande att så många enbart reagerat på nicoles utseende och livsstil men helt glömt bort inläggen som hängde ut judar och invandrare.
Ditt experiment med ÖfverklassNicole har varit väldigt kul att läsa och analysera måste jag säga.
Du har för övrigt inte funderat på författaryrket? :)
Lycka till med framtida experiment och analyser av människor i vårt samhälle!
/Camilla

2006-11-18 @ 16:41:23
URL: http://camillahmarie.blogg.se
Postat av: mimmi

Haha! Det var ju självklart från början att det var fejk och det gjorde det ju kul...
Kommentarerna om att det var meningslöst,onödigt, slöseri med tid, whatever... hur orkar ni...

2006-11-18 @ 18:19:28
Postat av: Hedda

Herregud!
Kan alla självgoda människor som är så politiskt korrekta nu i efterhand och tycker att det var hemskt att ingen reagerade på alla rasistiska påhopp bara lägga ner!??!!
Vilket experiment! Nu fick vi allt lära oss något vi inte visste fanns i samhället. Att folk har olika åsikter och ibland idiotiska, det visste vi ju inte.
Välkomna till verkligheten läsare! I vår värld finns det folk som hatar tjocka, invandrare, handikappade och hör och häpna även "svennar"!!!!
Det finns dessutom de som inte ser någon skillnad på människor.
Kom inte med sådana löjliga moralkakor i efterhand, som om alla har varit blinda i hela livet.

2006-11-18 @ 18:28:06
Postat av: Frida

De flesta var nog ute efter att bevisa att Nicole var fejk, och det är lättare att bevisa att någon fejkar genom att visa på rena faktafel än genom att säga att personens åsikter är helt sjuka...

2006-11-18 @ 19:21:17
Postat av: Doll

Har inte läst bloggen, vart in och kikat nån gång men blev aldrig nåt läst, men nu efter allt ståhej var jag tvungen... och ja, haha.. har gottat mig åt hela detta inlägget. Suveränt, är allt jag kan säga. Helt jävla briljant!

2006-11-19 @ 06:18:20
URL: http://dollhouse.blogg.se
Postat av: sexbomb

Är det verkligen lönt & sitta & bli upprörd över rasistiska kommentarer bakom en dataskräm & spy galla över en sketen blogg? Gå ut i verkliga livet en sväng!

2006-11-19 @ 08:14:29
URL: http://sexbomb.blogg.se
Postat av: FANCY

...*LOL*...*asg*...

//Fancy

2006-11-19 @ 12:18:08
URL: http://fancysweden.blogspot.com
Postat av: Sara

Åh, berättat bra har du gjort -men det är fortfarande lika patetiskt. Jag förstår inte det roliga med det här? Sitta att driva en blogg om någon som inte existerar och slösa tid på meningslösa inlägg om "öFverklasslivet" Jag brukar inte använda detta ord ofta, men jag tycker att det är väldigt passande i detta sammanhang -LOL! Wahaa.

2006-11-19 @ 21:04:06
URL: http://silverwind.blogg.se
Postat av: le

har inte en 36-årig pappa bättre för sig en att provocera tonårsflickor. beklagligt

2006-11-20 @ 08:37:09
Postat av: Wysteriia

Är jag den enda som inte sett den här bloggen tidigare?

2006-11-20 @ 16:17:21
URL: http://wysteriia.blogg.se
Postat av: Jen

Ja, det känns onekligen patetsikt. Man kan ju tycka att du borde ha annat för dig.

2006-11-20 @ 19:53:09
URL: http://Vaanilj.blogg.se
Postat av: hardcore

Jag anade att Nicole var fejk ifrån början och hon var underhållande läsning...
Men jag fattar inte att en 36åring lägger ner tid på sånt här...
Jag tycker så jävla synd om dig.

2006-11-20 @ 21:15:10
URL: http://hardcorelife.blogg.se/
Postat av: Vicke

funderat på att byta kön?

2006-11-21 @ 04:45:52
Postat av: BB

Haha... klockrent!!!

2006-11-22 @ 14:19:39
Postat av: inte du

eeeeeeuiiiiiw

2006-11-22 @ 14:46:35
Postat av: Cliff Hanger

Jag skrev två kommentarer på din blogg. Den första löd så här:

"Jag är arbetare och jag är fan så mycket smartare än du.

Jag kan slå vad om att jag:
* Har högre IQ än du.
* Har högre EQ än du.
* Är mer intelligent än du på andra sätt också (kolla t.ex. in Gardners "De sju intelligenserna" http://sv.wikipedia.org/wiki/Howard_Gardner )
* Är mer allmänbildad än du.
* Har fler högskolepoäng än du.
* Har mer livserfarenhet än du.

Vad man sysslar med avspeglar inte alltid ens intelligens. Faktorer som social och ekonomisk bakgrund, självförtroende, erfarenheter, intressen, ekonomiska förutsättningar m.m. är minst lika avgörande för vad man sysslar med.

Egentligen borde jag inte bränna energi på en provokatör som dig. Men jag bjussar på den här kommentaren och hoppas att den leder till lite insikt i alla fall, även om jag inte har några större förhoppningar om det, eftersom jag tror att du inte är tillräckligt ödmjuk och självkritisk för att ta till dig detta.

/Hälsningar från en intelligent bussförare."

Den andra kommentaren som jag skrev löd så här:

"Som jag skrev:

"Vad man sysslar med avspeglar inte alltid ens intelligens. Faktorer som social och ekonomisk bakgrund, självförtroende, erfarenheter, intressen, ekonomiska förutsättningar m.m. är minst lika avgörande för vad man sysslar med."

Men nu ska jag inte bränna mer energi på att ha en seriös diskussion med en provokatör som du. Oavsett om du är på riktigt eller bara är ett internet-troll som låtsas vara någon annan är din osmakliga "humor" och människosyn för tragisk för att jag ska orka argumentera med dig.

Väx upp!"

Var någonstans i dessa kommentarer har jag, som du påstår, idiotförklarat Nicole för stavfel- och särskrivningsfel? Annars är det ju så att om man själv sticker ut hakan och är dryg och otrevlig mot andra människor får man räkna med att man också kan få en smäll tillbaka på den haka som man sticker ut. Därför är det kanske inte så konstigt om folk hackat på särskrivnings- och stavfelen.

Även om jag anade att detta kunde vara en fejkblogg tyckte jag inte att det ursäktade att du spred otrevliga värderingar, som t.ex att arbetare är ointelligenta. Att det dessutom fanns folk som i kommentarer applåderade "Nicoles" sneda människosyn gjorde att jag ville balansera upp det hela med mina kommentarer.

Jag har heller inte påstått att jag är "överintellektuell", som du påstår. Men jag ville visa att det faktiskt finns arbetare som har något innanför pannbenet och att det man jobbar med inte alltid avspeglar ens begåvning. Det finns så många faktorer som avgör vad man jobbar med. Detta förstår tyvärr inte alla. Även om "Nicole" kanske innerst inne förstod det kunde det vara värt att informera mindre insiktsfulla människor som läste din blogg om detta. Det finns ju faktiskt, tragiskt nog, en hel del fördomsfulla människor som väldigt snabbt dömer folk efter vad de jobbar med. Dessa fördomar, som du hjälpte till att sprida, ville jag balansera upp med mina kommentarer, snarare än att leka viktigpetter, som du felaktigt trodde. Att jag använde en mindre trevlig ton i mina kommentarer berodde på att det var den tonen som du använde i det du skrev om arbetare i ditt inlägg. Som man ropar får man svar, som det heter.

2006-11-22 @ 19:45:17
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Kimmi

Hahahahah...Gloom!
Tusan att jag inte hittat hit till Nicoles blogg innan juh! Nu fick jag inte vara med förrän Mocca nämnde Nicole i sin blogg!
Underbart projekt! Det ska vara du till det! Och det är MYCKET tänkvärt det du skriver om rasism.
Tummen upp!

2006-11-23 @ 17:33:52
URL: http://www.kimmi70.blogspot.com
Postat av: Mr medelålders

Så nu är det roliga slut:-(
Men slutkommentarerna var ju ÄNNU mer avslöjande i vissa fall, *asg*.

2006-11-23 @ 20:04:51
Postat av: Eddie

Var det fejk?? Nääääääääää...?? Allvarligt?? ;-)

2006-11-24 @ 13:57:51
Postat av: Emmy

hahahaha klockren blogg :P

2006-11-26 @ 22:43:37
URL: http://emmiie.blogg.se
Postat av: lameilleuse

haha :o) så du var inte från Rinkeby, shit där rök min teori. Synd att du slutar med detta för det var grymt kul!

Postat av: Yuri Olav

Sorgligt att en blogg i kategori: världsklass, skall gå i graven. Som jag har skrattat åt allt som skrivits här. En del glädjetårar har det blivit. Tack som fan:D

2006-11-29 @ 09:59:21
Postat av: hardcore

Hallå? jag vill höra sanningen om brösten också

2006-11-29 @ 22:56:55
URL: http://hardcorelife.blogg.se
Postat av: Junitjej

TACK!

2006-12-02 @ 21:57:27
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Representativ

Brösten. Vi vill ha sanningen om brösten.

2006-12-11 @ 04:20:34
Postat av: L&W

:)

2006-12-31 @ 00:05:04
URL: http://wiolaochlinn.blogg.seg.se
Postat av: Nicole

bara så du vet så heter jag nicole :O

2007-01-01 @ 18:36:47
URL: http://nicoleflint.blogg.se
Postat av: Mimi

Fan vad synd - men tack för tiden det varade. Ngt sent inlägg fr mig, men bättre sent än aldrig va, väl mött! ;)

2007-01-23 @ 23:57:03
URL: http://sotsak.blogg.se
Postat av: Anna

Jag undrar varför några tycker det är så konstigt och töntigt att skriva en sånhär blogg om man är en 36-årig man. Vilka är de då, och varför slösar -de- sin dyrbara tid till att läsa skiten då?

Nej, det finns bara en sak att säga om denna blog; Hahahahahaha!! :D

Postat av: Anonym

AHHAHAHAHAHAHAHHAHA

2007-03-27 @ 20:37:59
URL: http://forsbergannika.blogg.se
Postat av: MoggMaster

fan vilka härliga lökar. Love it.

2007-08-18 @ 17:39:04
URL: http://moggmaster.blogg.se
Postat av: Sampe

Hahahaha synd att man hittade den här bloggen nu som först...fan i helvetes röv också!

2007-09-05 @ 22:26:31
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: Apfelstrudel

Cl matcher till trots så förtjänar inte en ung spelare från kroatiska ligan listas som negativ. Han var dessutom oerhört billig jämfört med värvningar som Anderson och Tevez med sina 8 mil pund. Han spelar sin debut borta mot benknäckargänget Blackburn och hinner göra inhopp. Har du inte hört något om anpassningstid till pl? Det tar tid för nästan alla spelare från andra ligor och det är inte många som går in och dominerar direkt. Lägg där till att Arsenal har två anfallare som är väldigt bra och det är inget enkelt jobb att peta någon av dem. Så gör istället det du borde, erkänn att du gjorde fel som listade honom som mest negativa överraskningen. Du ville bara väcka diskussion?! För oavsett om det är dina åsikter så har du fel.

2007-09-06 @ 15:44:02
Postat av: Gloom

Apfelstrudel: Undrar var den kommentaren skulle hamna egentligen...

2007-09-13 @ 11:04:24
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Cecilia

Det värsta är att det ju faktiskt finns sådana personer på riktigt och att en faktiskt ligger på blogg topp listan.. hrm

2007-09-17 @ 15:03:17
URL: http://baffinbay.blogg.se
Postat av: Cecilia

Lilla Isabella Löfwengrip eller vad hon heter. Går inte in på bloggen med tanke på att varje klick ger något öre...

2007-09-22 @ 23:18:30
URL: http://baffinbay.blogg.se
Postat av: Helen

Så jäkla kul... Första gången jag ler på hela dagen!!

HELT GRYMNT!!

2007-10-16 @ 16:13:43
URL: http://miss021.blogg.se
Postat av: Rakhi

Kära bloggare... Vem du än är så är jag dig evigt tacksam för att du gjorde den här bloggen. Det här är första gången jag träffar på den då jag inte är så aktiv inom bloggvärlden och väljer att ta det mesta jag läser med en nypa salt då jag vet att 50% alltid är påhittat eller överdrivet.



Själv kommer jag från Indien och är adopterad till Sverige som sjuåring. Jag har många gånger fått höra elaka saker som att jag inte är värd lika mycket som någon annan på grund av min hudfärg. Jag har också fått höra att jag måste vara mindre smart för att jag inte kommer från ett "bildat" land. Jag lärde mig dock flytande svenska på mindre än en månad och har bättre betyg än många (oavsett ursprung), men det ska vi inte prata om. Hur som, har kommit över det där och tycker att du har tagit fasta på vad som är viktigast att tänka på som medmänniska. Vem FAN bryr sig om några ynka stavfel när själva innehållet i många bloggar är idiotiska och trångsynta!



Det svenska folket är nog inte mottagliga för din intelligens än...men som sagt, man väljer själv vad man vill läsa!



Well, well.. Ta hand om dig!



Hälsningar/ Rakhi

2010-11-04 @ 09:59:30
URL: http://rakhi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback