Juliette Lewis

En snabbis innan jag drar på "lunch" *blink blink*...

Efter Prison break igår så råkade jag hamna i nått norskt TV-program när jag zappade runt. Juliette Lewis (skådespelerskan som blev punkare ni vet) satt där med några fånar och snackade skit. Sedan fick Juliette någon fråga ang hur det var att som tjej bli bedömd för sitt utseende? Asså då var hon såååå cool och svarade ungefär så här.
-Jag gillar inte när några ointelligenta människor som tex byggnadsarbetare tittar på en och visslar på en, precis som om man bara vore nåt för dom att titta på när man är på väg till jobbet. Jag tycker att det bevisar att byggnadsarbetare är ointelligenta!

Ha ha ha ha, hon är min hjälte asså! Så klockrent så man storknar! jag gillar inte Juliette Lewis & the Licks musik men med det häftiga uttalandet så är hon numera min idol!!! Arbetare ÄR ointelligenta!

Lebb-Cissi, gå och häng dig! Juliette vet hur man rockar, YEAH!

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Jag är arbetare och jag är fan så mycket smartare än du.

Jag kan slå vad om att jag:
* Har högre IQ än du.
* Har högre EQ än du.
* Är mer intelligent än du på andra sätt också (kolla t.ex. in Gardners "De sju intelligenserna" http://sv.wikipedia.org/wiki/Howard_Gardner )
* Är mer allmänbildad än du.
* Har fler högskolepoäng än du.
* Har mer livserfarenhet än du.

Vad man sysslar med avspeglar inte alltid ens intelligens. Faktorer som social och ekonomisk bakgrund, självförtroende, erfarenheter, intressen, ekonomiska förutsättningar m.m. är minst lika avgörande för vad man sysslar med.

Egentligen borde jag inte bränna energi på en provokatör som dig. Men jag bjussar på den här kommentaren och hoppas att den leder till lite insikt i alla fall, även om jag inte har några större förhoppningar om det, eftersom jag tror att du inte är tillräckligt ödmjuk och självkritisk för att ta till dig detta.

/Hälsningar från en intelligent bussförare.

Postat av: Nicole

Cliffhanger:

Allt lät så bra till en början, MEN sen så avslutaede du med "intelligent bussförare" MOUHAHAHAHAHAHAHA där föll ju all din trovärdighet! Det appsolut roligaste jag läst på mycket länge!

Och du, intelligenta och utbildade människor brukar inte skryta om det, riktigt äkkligt!

*tut tut* hahahahaha

2006-11-07 @ 12:42:25
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se
Postat av: catya

näää.......nu sjönk du lite ......suck

Juliette är ju så oglammig & inte sååå rik, och har varit en simpel servertris in her early days

skärpning!! förväntade mig mer från en öfverklass-brutta som dig

2006-11-07 @ 12:45:17
URL: http://catya.blogg.se
Postat av: Nicole

Catya:

Missförstå mig rätt, jag gillar henne inte egentligen, det vara bara så härligt att se henne sitta så rakryggat i TV och säga sanningen liksom! Sen tycker jag att hon borde förstora bysten lite... det klär inte kändis att inte ha några pats!

2006-11-07 @ 12:51:59
Postat av: Pow

Fan det roligaste jag läst i hela mitt liv...
Keep it up!

2006-11-07 @ 12:52:37
Postat av: löl

varför har du inga bilder på ditt ansikte?

2006-11-07 @ 12:58:42
Postat av: C

"Det appsolut roligaste jag läst på mycket länge"

Ha ha!

Den meningen var det ABSOLUT bästa som jag har läst på mycket länge.

2006-11-07 @ 13:21:53
Postat av: Marre

Även du är ju en arbetare......eller????

2006-11-07 @ 13:38:44
Postat av: Madicken

Tänk när ointelligenta hårt arbetande arbetare..tex snickare... kanske ska bygga något som du vill ha för dina miljoner längre fram....är dom fortfarande dumma då?

2006-11-07 @ 13:43:47
Postat av: Moa

"Och du, intelligenta och utbildade människor brukar inte skryta om det, riktigt äkkligt!"

äkkligt?!?
Jag trodde Öfverklassfolk pratade med ett finare språk inte invandrar svenska :S

2006-11-07 @ 13:59:04
Postat av: FUCKING UNDEBAR BLOGG, KEEP IT UP!

FUCKING UNDEBAR BLOGG Nicole! Nu har man äntligen något roligt att läsa och skratta åt under håltimmarna i skolan.. istället för alla "mode bloggar" som i själva verket ser likadana ut, så sticker du verkligen ut! Men om jag ska vara riktigt ärlig tror jag inte att någon, tror att du finns på riktigt... Jag tror bara du är någon,(några) sjukt uttråkade wanabee brats från någon ännu tråkigare håla som... Höör i Skåne som drömmer om ett jetset liv de aldrig kommer att komma i närheten av. Men det är sjukt roligt att läsa om! Så KEEP IT UP! Väldigt snygga bröst dock! Måste jag medge, men du skrev i morse i Juliette Lewis inlägget, att hennes kommentar om byggarbetarna var klockren... Och här (på en rätt obetydlig bloggsida) lägger du upp (dina) dyrbara bröst på bild - så att all obetydliga människor (kanske även byggarbetare?) kan se och komentera dem! Det är väl inte spec Juliette Lewis stil, hu? Hursomhelst Underhållande och extremt lättsam läsning, THANKS!

2006-11-07 @ 14:11:29
Postat av: frida

E du på riktigt? För i sånt fall e de klockrent och jävligt underhållande. Kör på bara, det är ju ett skämt det här..
Haha

2006-11-07 @ 14:25:07
URL: http://fridafridaa.blogg.se
Postat av: Gloom

Kanske inte ointelligenta men lite sexistiska kanske en och annan byggnasarbetare är, men det är ju bara gulligt!!!

2006-11-07 @ 15:03:38
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Emelie

Är du på riktigt? Det här var den mest patetiska smörja jag läst på mycket, mycket länge. Ditt namn "Öfverklass Nicole" är riktigt komiskt, kul att se hur du försöker. haha

2006-11-07 @ 15:23:25
Postat av: sofiemadelene

Det känns som att det är lite Gossip girl över din blogg, fast den är jäkligt underhållande, även fast du antagligen kommer från angered =p

2006-11-07 @ 15:23:54
URL: http://sofiemadelene.blogg.se
Postat av: karin

Hallu! du e det dina... bröst på bilden?
Det e väl inte så konstigt om ngn visslar när du går förbi om du har såna ballonger???!!
Jag gillar din blogg, intressant läsning :)

2006-11-07 @ 15:30:58
Postat av: patty

fattar ni inte snälla människor att hon har den här sidan bara för o provocera. ingen kan va så jävla dum som hon. hennes dumhet skiner igenom raderna när man läser.
de bara för roligt att du "nicole" orkar lägga ner så mkt tid & energi på en blogg som egentligen inte betyder nåt för dig utan bara är en vanlig svensson bakom skärmen som själv antagligen drömmer om liv i lyx. pusspuss o lycka till i drömvärlden du lever i!

2006-11-07 @ 16:18:06
URL: http://patsyboo.blogg.se
Postat av: Emelie

Du har inga bilder på ditt ansikte för att du inte vågar stå för smörjan du skriver... iofs tror ja inte det är så många som bryr sig om hur en så patetisk människa ser ut heller.

2006-11-07 @ 17:08:32
Postat av: Linnéa

"Och du, intelligenta och utbildade människor brukar inte skryta om det, riktigt äkkligt!"
För det första: Nej och Riktiga Överklassungar vrukar inte heller skryta om att dom är det.
För det andra: Med din svenska är du knappasten överklassunge.
för det tredje: Du är också en arbetare, right? Men just det, du verkar faktist ganska ointelligent.
Annars är det faktist ganska underhållande läsning.

2006-11-07 @ 17:25:20
Postat av: Elin

Så kul att de som kommenterar hur dum Nicole verkar är de som verkar mest korkade själva(de som har lagt ut sin bloggadress).
Människor som verkar intelligenta, som Beatrice, låter henne hållas. Det spelar ingen roll om denna blogg är ett skämt eller inte, det är så kul att se hur lättprovocerade svenskar är. Så fort någon går lite(ok mycket) utanför ramen på vad som är accepterat så måste alla hacka ner på denna.
jag tycker mest att det är kul att en tjej vågar vara kaxig, så trött på alla menlösa moderteresor i bloggvärlden.
Vad spelar det för roll om denna tjej bor i en håla? Hur ska ni ha det egentligen? Är det ok att vara arbetare, bo på landet och vara ful eller inte? Om ni ska reagera på att hon ser ner på arbetare kan ni ju inte trycka ner henne med samma argument.

Förresten håller jag med om byggarbetarna, klockrent citat av Juliette Lewis. Vad anser de ha för rätt att kommentera en på gatan? Man klär INTE upp sig för de vilket de borde fatta och lämna en i fred. Nej, jag ser inte ner på arbetare men sexism är inte ok, vilket inom de branscherna verkar vara mer utspritt, eller snarare synligt.

2006-11-07 @ 17:31:50
Postat av: Anonym

Fy, fan. Lär dig stava och kalla inte andra människor ointelligenta.. Äckligt irriterande är du.

2006-11-07 @ 17:46:20
Postat av: Cliff Hanger

Som jag skrev:

"Vad man sysslar med avspeglar inte alltid ens intelligens. Faktorer som social och ekonomisk bakgrund, självförtroende, erfarenheter, intressen, ekonomiska förutsättningar m.m. är minst lika avgörande för vad man sysslar med."

Men nu ska jag inte bränna mer energi på att ha en seriös diskussion med en provokatör som du. Oavsett om du är på riktigt eller bara är ett internet-troll som låtsas vara någon annan är din osmakliga "humor" och människosyn för tragisk för att jag ska orka argumentera med dig.

Väx upp!

2006-11-07 @ 18:09:28
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Jen

ABSOLUt heter det, flicka lilla.

2006-11-07 @ 21:21:48
URL: http://Vaanilj.blogg.se
Postat av: Lisa

Keep it up! Verkligen! *skrattar hejdlöst*

2006-11-07 @ 23:13:18
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: jossan

punkare?? haha

2006-11-08 @ 22:21:07
Postat av: Anonym

de va juh moget skrivet.. du vet att dom visslar på er, för att ni särar direkt. en kvinna som jag måste de uppvakta, annars blir de inget.. så vem är smartast?? jag eller du?

2006-11-10 @ 09:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback