Inte gifta sig med kusin

Jag har inga syskon. Jag tycker det är skönt att inte ha några syskon som ska stjäla uppmärksamheten och pengarna ifrån mig.
Många vill ha en storebror för att kunna få kontakt med snygga killkompisar till brorsan, jag behöver inte en bror för att få killar.
Jag har alltid varit poppis, alltid varit snyggast och alltid fått flest röster till i valet till Lucia.
Det är sanning, och varför är det så fult i Sverige att tala sanning och tycka om sig själv? Om fler skulle digga sig själva så skulle svenskar inte vara så deprimerade.
Alla tycker så synd om sig själva, människor klagar över politiker och överklassen, men ni är bara avundsjuka därför att pengar är en frihet och ni har valt att jobba med nått tråkigt som i en korvkiosk. Pengar är frihet och det är mer sant än något annat.
Det är därför jag hatar min kusin Lollo. För det första är Lollo typ världens fulaste smeknamn, och för det andra är hon min kusin och också arvinge till farmors och farfars pengar som i sin tur leder till att jag blir drabbad. HATA kusiner.
Hon är så jävla tråkig så klockorna stannar. Hon har inget smink, ingen stil och hon köper typ hästar och skolböcker för pengarna hon får av farmor. Hon läser något tråkigt och dåraktigt i Lund, där kan hon få stanna tycker jag. Hon är typ bästis med en präst där, eller också dejtar hon honom.
Varannan jul tvingas jag äta anka och skaldjur med henne, pappa vill att vi ska stå varandra närmare men jag vägrar. Jag har bjudit till för många gånger. Jag hatar henne och det vet hon om.
Hon var oförskämd mot Stina också en gång, klandrade ner på hennes dyra skor, då skällde jag ut henne och bad henne hålla käften. Bara för att hon köper hästtidningar och foder så behöver inte alla andra lägga sina pengar på det. Föresten var inte ens skorna dyra, dom var från Karen Millen.
Nu ska jag prova kläder inför i kväll.

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

vem bryr sig? Fake blogg javisst!

2006-11-07 @ 23:41:29
Postat av: Nicole

Anonyme miffo:

Var det allt du fick fram? Shit va' real du va' då!

2006-11-07 @ 23:47:55
Postat av: mika

Om du nu har så hög moral, hur kommer det sig att du baktalar andra? Av vad jag förstått så vill du att vi ska se att du även har en insida. Visst, men den är inte speciellt snäll om man säger så. Man får den uppfattningen genom att du skriver inlägg som ovan.

2006-11-08 @ 00:15:58
Postat av: Malin

Nicole - din blogg är (som jag sagt många gånger tidigare) underhållande!:)

Postat av: Christina

Du är ju bara för mycket!
Öfverklass i all ära, men du är ju patetiskt jäkla äcklig! Vilken öfverklass brud håller på, på det viset du gör? INGEN!

2006-11-08 @ 00:23:00
Postat av: Nicole

Mika:
Jag önskar jag kunde låta bli att snacka skit om de som förtjänar det, men va' fan jag är ju ändå en tjej! Vi behöver ju baktala varandra, det ligger ju i våra gener liksom!

Malin:
Tack, skönt att det finns några som har en avslappnad syn på livet! Kram

2006-11-08 @ 00:24:45
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se
Postat av: mika

Okej. Men då har du ju samma dubbelmoral som alla andra tjejer som baktalar dig som du är så "pissed off" på. En tankeställare kanske...

2006-11-08 @ 00:26:37
Postat av: Nicole

Christina:
Nähepp, vad skall jag göra åt det då tycker du? INGET, då jag liksom inte kan ta dig på allvar din lipande mopps!

Mika:
Har du inte gått och lagt dig ännu känsliga flickalilla

2006-11-08 @ 00:30:42
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se
Postat av: Madeleine

Är du och din familj adliga? Finns ni med i adelskalendern? : )

2006-11-08 @ 00:40:33
Postat av: Malin

Kolla in Bitte Kai Rand klänningen på min blogg. Den kanske är något för dig;)

2006-11-08 @ 01:10:21
URL: http://malincecilia.blogg.se
Postat av: Anonym

Stackars rika hjärndöda flicka....må du ruttna nånstans!

2006-11-08 @ 04:39:56
Postat av: Andrea

Hur kommer det sig att inte Stiiiiiina och de andra av dina vänner med många Iiii:n inte kommenterar här? :O Skulle bra gärna vilja veta vad de är för typer också *wink*

2006-11-08 @ 07:41:47
URL: http://www.creative.blogg.se
Postat av: sofia

jag tror ingen har valt att jobba i en korvkisok, vakna upp!

2006-11-08 @ 08:08:39
Postat av: sara

Du jag behöver inte hävda mig på det sättet som du gör, jag har nåt som kallas självkänsla, vilket du verkar sakna totalt, du har ingen aning om vem jag är eller inte och jag har inget behov att yttra mig på det sättet som du gör. Du är så patetisk! Mina vänner skulle aldrig sitta och prata på det sätt som du gör, det är så äckligt att tro att man är nåt bara för att man har pengar.

2006-11-08 @ 08:31:47
Postat av: Binta

Hey girl! Det är fukkin toppen att du har ego, det är amazing att göra som man vill. Ja, folk klagar så in i helvete mycke i onödan!! Men baby, dissa inte folk för dom inte har money. Det är säkert inte så nice att förlora typ allt man har...love to ya

2006-11-08 @ 08:55:37
URL: http://binta.blogg.se
Postat av: Josefina

Skön blogg!

2006-11-08 @ 09:10:19
URL: http://josefinare.blogg.se
Postat av: Josefina

Skön blogg!

2006-11-08 @ 09:11:33
URL: http://josefinare.blogg.se
Postat av: catya

släng upp lite bilder på outfitsen du provar,
såååå nyfiken på din klädstil ; )

2006-11-08 @ 09:17:29
URL: http://catya.blogg.se
Postat av: Nicole

Jag bara besvarar några få...

Sofia: Jasså? Du menar att alla som jobbar i korvkiosker är slavar eller har blivit tvingade till att göra det? Är inte det olagligt, typ? Gå du till en korvkiosk och köp dig en Pucko ditt ärkepucko!

Andrea:
Varför skall dom kommentera här, de är inga bittra bimbos! Vi pratar timmar med varandra om dagarna ändå! Däremot så har jag försökt få dem att starta egna bloggar men de har ingen lust att bli behandlade så illa som jag har blivit här!

Catya:
Skulle gärna göra det, men jag vill inte bli en slemmig modeblogg! Samt att jag vet hur alla bara skulle hacka ner på allting som jag skulle visa. Men om de missanpassade kidsen tröttnar snart och skaffar sig ett liv istället för att klaga på mig kan jag nog tänka mig att visa lite mer av mig! Kram

2006-11-08 @ 09:43:32
Postat av: malin

hm, du festar väl på stureplan? senare vid 4-5 tiden går du ut, lite glad i hatten, kanske törstig och lite hungrig. vad skulle du då göra utan dem som jobbar på natten i korvkiosker, mc donalds osv... likaså sjukhuspersonal som har sjukt låg lön men som är viktigast i samhället. de räddar liv och så vidare, är det inte liiiite stort tycker du?

2006-11-08 @ 09:44:40
Postat av: Nicole

Malin:
Jag vet att många arbetare gör ett bra och viktigt jobb, men man skall fan inte tro att man är något bara för att man som busschaufför läst några böcker med text i!

2006-11-08 @ 10:06:20
Postat av: Marre

Så alla människor är olika mycket värda beroende på vilket arbete dom har menar du???

2006-11-08 @ 12:40:56
Postat av: Dayna

Vill bara säjja att du har en bra poäng med att folk borde lära sej att det är okej att tycka om sig själva och sitt utseénde det gör de nog lättare för dom attt acceptera andras utseénde då också.

2006-11-08 @ 14:55:18
Postat av: Fanny

Lollo är inte ett fult smeknamn! :o
En av mina bästa kompisar kallas för det-

2006-11-08 @ 16:34:21
URL: http://fannie.blogg.se
Postat av: Sandra

Om du nu är så himla snygg. Lägg ut en bild på dig då. Fake-blogg, yesyes.

2006-11-08 @ 17:27:28
URL: http://ssssandra.blogg.se/
Postat av: Gräsänkling

"Jag har alltid varit poppis, alltid varit snyggast och alltid fått flest röster till i valet till Lucia"

Jag skiter i om din blogg är fejk. Tror gärna att den är äkta. Har idag smackat upp den på en 40" skärm och lämnat den så att andra ska upptäckta hur glad man blir av dina åsikter. Jag är 25 och gammal, men det du skriver får mig att känna mig elak och ung :-)

2006-11-08 @ 21:11:56
URL: http://grasswidower.blogg.se
Postat av: Hanna

"klandrade ner", tihi :)

2006-11-08 @ 22:34:14
URL: http://korvkorvkottbullarmos.blogg.se
Postat av: Anonym

Förresten stavas med två "R".

Ville bara säga det eftersom du verkar sträva efter perfektion.

Så..varsågod!

2006-11-09 @ 11:52:58
Postat av: Anonym

haha guuud va avundsjuk du är! det är ju bara såna som är grymt avundsjuka på andra som känner behovet att hävda sig som du gör. tror du nån bryr sig om att du blev lucia? isåfall är du mer pantad än jag trodde. dessutom är det ingen som blir tvingad att jobba i en korvkiosk, men ingen som gör det har direkt valet att jobba som börsmäklare eller advokat.

2006-11-10 @ 16:46:48
Postat av: Annica

Oavsett om din blogg är äkta eller inte, så blir jag väldigt upprörd över att det finns folk som du som är så nedlåtande mot andra. Jag skiter fullständigt i om du är överklass eller inte, det är din attityd som det är fel på.
Precis som att det föds folk utan pengar så föds det folk med, och jag har inga problem -tycker t o m att det är roligt ibland- att läsa om andras dyra vanor, så länge de som personer är ödmjuka och trevliga. Det är inte du, och det stör mig som fan. Har du någonsin funderat på varför dina inlägg upprör så många, fast förresten är det kanske det du vill att de ska göra?

2006-11-11 @ 14:30:27
URL: http://oktobertjejen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback