Champagne

Jag älskar listor. Min första lista skall givetvis handla om Champagne. Alltså mina favorit skumpor:

1. Gula änkan är inte den godaste men det är den dyraste och därför är den min favorit!

2. Moet Shandon är den godaste så den slinker ofta ner...

3. Bollinger (uttalas alltså inte Bållingör som många outbildade tror utan  den uttalas Bollindjeeer!) är också god. Jag och mina kompisar älskar när det kommer fram några unga småfjuniga nyrika killar på krogen och vill bjuda oss på Bollinger för då tänker vi alltid att dom tror att dom är James Bond!! Mohahahahaha, gud va söta det töntarna är! Så de får gärna bjuda oss på mycket skumpa men de lär inte få smaka på mina nya dyra fina bröst, det behövs det allt lite mer klass till!


Puss puss

/Nicole


Kommentarer
Postat av: Maria

Snälla, söta lilla Nicole. Om man själv kallar andra för "outbildade" så ska man själv först se till att man ger ett bildat intryck. Så många stavfel och gramatiska fel som i din blogg är pinsamt. Moet Shandon - bara en sådan sak...

2006-11-06 @ 09:20:07
Postat av: Nicole

Typiskt avundsjuka brudar att börja klaga på stavfel när de inte har nåt annat att klaga på. Jag undrade bara hur man skulle få de två prickarna över E:t och då slank det in ett S istället för för ett C, förlåt då skolfröken Maria, eller rättare sagt, skit ner dig viktigpetter! Du är säkert ful också med hängpattar!

Postat av: Anna

Du är ju inte riktigt frisk du. Ser ner på folk som inte har lika mkt pengar som du. Skaffa dig ett liv och gå ut i verkliga livet istället för att sitta här o snacka skit om folk som inte är "rika".

2006-11-06 @ 10:48:26
Postat av: Nicole

Man blir ju inte bara rik liksom! Mina föräldrar har jobbat jättehårt. Du är bara avundsjuk för att dina föräldrar inte älskat dig och inte jobbat hårt för att du skall få det bra och få det bästa! Men om inte du vill jobba hårt heller så får du väl förbli fattig och då är det ju inte mitt problem eller hur?

2006-11-06 @ 10:52:40
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se/
Postat av: *Manda*

HAHAHAAHAHAHAAHAHAHAHA, my god girl...hellre har jag ett gott hjärta och lever medelklass, än vara så ignorant och patetisk som du! Om du, lilla Nicole, sitter här och klankar ner på andra som faktiskt JOBBAR för sitt levebröd, så borde du nog vara bredd på att få massvis med kommentarer!

2006-11-06 @ 10:54:32
Postat av: *Manda*

Måste bara kommentera det du skrev till Anna. HAHAHAHA .. Vem i helvete tror du att du är egentligen? Vadå inte älskat henne? HAHAHA. Jag tror att hennes föräldrar har givit henne mer KÄRLEK i forma av kramar, mysiga dagar med familjen, vänliga ord än dina som ger dig kärlek genom pengar.

Dessutom har du mage att sitta och snacka om att jobba hårt, just det det är DINA föräldrar som har jobbat hårt INTE DU! Varför jobbar inte DU hårt för att tjäna dina EGNA pengar? Så får vi se om du kan bli rik på egen hand.

2006-11-06 @ 10:58:35
Postat av: Nicole

*Manda*

Jag är beredd på kommentarer men det är ju så lågt att kommentera bara för ett litet omedvetet stavfel eller för att jag råkar ha föräldrar som älskar mig och har jobbat hårt för min skull! Det lyser ju bara avundsjuka lång väg!

2006-11-06 @ 11:04:17
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se/
Postat av: Maria

Snälla söta lilla Nicole.
Mitt utseende tror jag faktiskt inte det är något större fel på, jag har modellat en hel del för Mikas de senaste åren. Pga studier på KTH har jag inte längre tid med modellandet utan tvingas nu bli försörjd av mina fonder och mina föräldrars ärvda förmögenhet. Nu har ju du faktiskt inte med det att göra, men för din skull så gör jag ett undantag från regeln nummer ett: PRATA ALDRIG OM PENGAR!

2006-11-06 @ 11:05:40
Postat av: Nicole

*Manda*

Mind u're own biz babe!

2006-11-06 @ 11:06:10
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se/
Postat av: Nicole

Maria

... så varför hoppa på en syster då? Vi skall väl hålla ihop istället!

2006-11-06 @ 11:08:25
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se/
Postat av: Maria

Jaja, jag säger bara det...
No brain, no pain!

2006-11-06 @ 11:13:11
Postat av: Nicole

Maria

Det här är min första dag som bloggare, kan du inte ge mig riktig konstruktiv kritik istället så jag blir en bättre bloggare och inte bara gnälla! Jag känner faktiskt onda vibbar ifrån dig.

2006-11-06 @ 11:16:53
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se/
Postat av: catya

haha..........shit alltså!
are you for real???

2006-11-06 @ 11:36:09
URL: http://catya.blogg.se
Postat av: Nicole

Catya

Tack för att du är den första tösa idag med guts som vågar skriva ut din bloggadress!

2006-11-06 @ 11:40:57
Postat av: Sofia

Fattar ingen att det här är en fakeblogg? Blåsta idioter...

2006-11-06 @ 11:43:10
Postat av: catya

ja, jag kommer nog följa denna blogg den verkar ju bara för "bra" för att vara sann
kul med lite bitch attityd i den snälla & rara blogg världen ; )

2006-11-06 @ 11:45:57
URL: http://catya.blogg.se
Postat av: Maria

Sofia: Självklart fattar vi det, märks det verkligen inte i mina kommentarer...?!

Nicole: Varsågod, lite konstruktiv kritik: Lägg ner din öfverklasshistoria, den funkar inte. Vi som faktiskt tillhör den så kallade övre överklassen (vad nu det egentligen är?) vi tycker bara du är en lite fånig wanna-bee. Var dej själv och stå för det! Fast jag måste ju medge: du är ganska underhållande... ;)

2006-11-06 @ 11:51:00
Postat av: Malin

Rolig blogg! Håller med Catya om att det är kul med lite bitchigare toner. Dock inte för mycket!

2006-11-06 @ 11:56:07
URL: http://malincecilia.blogg.se
Postat av: Nicole

Sofia:
Vad är en fakeblogg? En blogg är väl alltid en blogg, eller?

Catya:
Visst är det tråkigt att alla bloggar är mode-wanna-be-bloggar!

Maria:
Visst borde jag lägga ner öfverklass-biten men jag ville ju sticka ut lite så jag får lite läsare och idag, första dagen, har jag redan fått över 100 unika besökare! Skall jag verkligen sluta med den här stilen då?

2006-11-06 @ 11:58:04
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se
Postat av: Nicole

Malin:

Jag får väl tona ner mig lite, det verkar ju som de flesta bloggar är känsliga och avundsjuka!

2006-11-06 @ 11:59:57
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se
Postat av: beatrice

Förresten, den här bloggen är sjukt mycket bättre än alla äckliga modebloggar. Snacka om att inte våga vara sig själv. Men fan bryr sig vad ni har för kläder på er eller vad som är det senaste modet?
"Shape up" som en viss Idol-kvinna säger.

2006-11-06 @ 13:06:45
URL: http://beatrice.blogg.se
Postat av: Nicole

Beatrice:

OH TACK! Vad gullig du är... kramilikram!

2006-11-06 @ 13:07:46
Postat av: Frallan

HAHA...det här var ju skön måndagsläsning!
Riktigt bra blogg!
You kick ass!

2006-11-06 @ 13:43:49
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Anna

Haha fakeblogg! Tjejen provocerar ju bara. Fy fan vilken vidrig människa du verkar vara som ser ner på vanliga hederliga människor. Jag tror knappast du är rik, det är bara en dröm du har. Hade du varit någorlunda väluppfostrad så hade du inte uttalat dig som du gör. Sluta dröm om rikedom o ge dig ut i verkliga livet! Och när det gäller kärlek från mina föräldrar så har jag nog fått mer än vad du någonsin kommer att få. Dig har ju den så kallade "hushållerskan" uppfostrat. Eftersom dina föräldrar lär ju inte haft tid när de jobbet så hårt för att kunna betala dina silikonbröst.

2006-11-06 @ 13:54:26
Postat av: Malin

Jag är absolut inte avundsjuk! Menar bara att det är en rolig blogg och att du kanske ska tona ner lite på bitchigheten så att du slipper få sådana här trista kommentarer!;)

2006-11-06 @ 15:00:06
URL: http://malincecilia.blogg.se
Postat av: Nicole

Malin:
Jag menade inte dig... ja, jag får nog tona ner mig lite! Men det är ju fan så trist att man inte får lov att vara sig själv i detta gudsförmätna land!

2006-11-06 @ 15:13:32
Postat av: Nicole

Anna:

Husan har INTE uppfostrat mig utan bara hjäpt till i hemmet och med lite paraktiska saker... hihihi

O ang mina sillisar så får mamma rabatt för att hon liksom änna e stammis, samt att läkarna ingår i vår bekantskapskrets på Marsstrand om somrarna!

2006-11-06 @ 15:19:16
Postat av: Nicole

Fralle:

Fult namn... men kul att lite killar tittar in också! Är du single bäjbi?

2006-11-06 @ 15:20:19
Postat av: Malin

En sak till: Du e underhållande!:)

2006-11-06 @ 15:33:43
URL: http://malincecilia.blogg.se
Postat av: Frallan

Yeah you wish!

Inte för att Fralle är så snyggt ( fast det är det) så låter ju ditt namn lite som ett polskt nikotinplåster! Men hey, jag dömer ju inte folk!

Testa Gloom( htp://gloom.blogg.se )
Han har snygga ögon!

2006-11-06 @ 15:36:20
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Julia

hahahahaha du är ju patetisk.

2006-11-06 @ 15:45:44
Postat av: Nicole

Malin:
Tack, det kännsmycket bättre med beröm än alla andras sura gliringar!

Frallan:
Jasså Gloom är en kille, om han har snygga ögon då har han mer än dig för du har ju för fan inte varken snyggt namn eller stil!

Julia:
Kanke det, men jag är något ialf, du verkar inte ha någon blogg och det är väl för att du inte har nåe liv eller ett innehålls och meningslöst liv, shape up neggofitta!

2006-11-06 @ 18:01:37
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se
Postat av: Anonym

du skrev till maria:"Du är säkert ful också med hängpattar". Borde inte dina bröst varit lite hängiga eller små innan om du bestämde dig för att operera?
och till julia skrev du: "shape up neggofitta". det fanns väl ingen bra anledning till att kalla henne det bara för att ni inte har samma åsikter.

2006-11-06 @ 18:56:48
Postat av: Nicole

Anonyma tråkmåns:

Mina bröst var inte hängiga och inte direkt små, men jag ville ha större och fylligare, är lite perfektionistisk liksom!

Julia skrev ju att jag var pateitisk... är det ok? Jag tycker att det var ett personangrepp och det gjorde mig lite ledsen faktiskt!

2006-11-06 @ 19:02:07
URL: http://ofverklassnicole.blogg.se
Postat av: Johan

Den rätta platsen för dig är Lillhagen. Mentalsjukhusets sjukhus för personer som lever i en drömvärld.

2006-11-06 @ 20:01:26
Postat av: hEaRtLeT

ja tycker du är vettig, o du har snygga bröst
i love you

ja har ingen blogg faktisk

2006-11-06 @ 20:25:05
Postat av: Jen

Visst, det är skönt att du har lie attityd och inte är sockersöt i ditt skrivande som många andra. Men att skryta om pengar som inte är ens egna funkar inte riktigt.

2006-11-06 @ 20:59:47
URL: http://Vaanilj.blogg.se
Postat av: saga

Moahahahahahah sedan när är Gula Änkan dyr?? Värsta svennebudgetchampagne jue!!! Hahahahahahahhaah

2006-11-06 @ 21:58:45
Postat av: Anonym

men lilla gumma änkan är ju inte den dyraste det vet du väl? opps? sumpa jag din chans att visa världen vilken brat du är, sorry babe det var inte meningen... hihihihihihihihihihihihihihhihihh

2006-11-06 @ 22:00:20
Postat av: My

Hihi, hon har ju humor.. och vill provocera vilket de flesta verkar gå på.. Keep up the good blogging ;-)

2006-11-06 @ 22:04:08
Postat av: B Wisser

Och vilket byrågäng är det som hade tråkigt på jobbet en dag då?

2006-11-07 @ 00:27:51
Postat av: Annja

Gula änkan, dyrast? sen när? Ska du snacka dyra champanger ska du snacka don pergion med en riktigt fin årgång. Gula änkan finns på systemet för runt 350-400 kr. det är väl inget

2006-11-07 @ 12:55:53
Postat av: Nicole

Shit! Det var ju "Dompan" som jag menade! Hur kunde jag glömma av den? Arrrgh på mig själv!

2006-11-07 @ 12:59:16
Postat av: patty

Champagne får endast kallas för Champagne som kommer från gården i Champagne. idiot.

2006-11-07 @ 16:14:32
URL: http://patsyboo.blogg.se
Postat av: Sarah

Lilla du jag hoppas att du skämtar annars är du bara pinsam. Du är inte rik, en rik tjej skulle aldrig prata om pengar eftersom det är ungefär det tråkigaste som finns. Du är bara en trasch wannabee för det är bara såna som har massa piercingar och fula silikon bröst... Så ryck upp dig gumman, sluta klanka ner på alla andra och börja ändra på dig själv istället då kanske du kan sluta vara så missnöjd med dig själv att du måste hävda dig på nån fjantig blogg.

2006-11-07 @ 17:03:06
Postat av: gustav

Du lär ju driva? Stört kul att läsa om ditt liv i vilket fall.

2006-11-07 @ 17:33:29
Postat av: cat

du är ju bara för äcklig för att va sann. människor med pengar skryter inte, nyrika människor utan hyfs skryter. hade du växt upp med pengar & haft gott om det hade du inte behövt skryta. jag har växt upp med båda typerna & vet vad jag pratar om. jag tycker mest det verkar som att du är i stort behov av uppmärksamhet & fiskar efter kommentarer. jag tror inte på dig ett dugg.

2006-11-07 @ 20:04:44
Postat av: nadja

ja du e de inte lite dubbelmoral att ha en champagne på topplistan när du itne ens tycker om den bara för att den är dyrast?

2006-11-07 @ 22:21:50
URL: http://naddizglazz.blogg.se
Postat av: Johanna

Dålig humor när den är som bäst! För du kan ju inte finnas på riktigt? I så fall, pinsamt...

2006-11-07 @ 22:58:14
Postat av: Angelica

Jag tvivlar inte ett dugg på att dina föräldrar jobbat stenhårt för att nå dit dem är idag, men vad har du själv gjort? Jobbar du lika hårt eller lever du enbart på dina föräldrar? Du skulle kanske inte ens ha ett fast jobb om du inte hade dina föräldrar?

2006-11-08 @ 13:42:34
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Eddie

Fejk...

2006-11-10 @ 11:36:32
Postat av: Joakim

Du känns riktigt falsk och fake alltså. En känsla av att du inte är riktigt så tät som du utger dig för att vara infinner sig när man läser vad och hur du skriver. Om du nu skulle vara det så är du troligen vad man kan kalla nyrik, som desperat flashar med pengarna för att skaffa vänner (oj, vilka sanna vänner man får då?).

En sak måste du lära dig, och det är vad någon skrev längre upp; prata aldrig om pengar. De riktiga glidarna pratar inte om och flashar inte desperat med pengarna, de bara har dem.

Att du sedan skriver saker som att du uppskattar Gula Änkan mest för att den är dyrast (borde inte då t.ex. Cristal vara din favorit?), att du stavar fel på Moët Chandon (och sedan skyller på att du inte hittade prickarna över e'et. Du har ju versal på Shandon så det talar för att du verkligen trodde att det var S).

Bland annat detta och mycket mer i din blogg tyder på att du inte alls är så tät som du vill verka vara.

Summa summarum tror jag därför att denna blogg bara är scam; är det medvetet för att häckla får jag säga att du lyckats bra med det och att det är jävligt kul.

Vill du däremot få folk att tro på allt detta, då får jag bara säga ett starkt och betonat ord; patetiskt.

(PS. du tittar för mycket på serier som O.C.)

2006-11-11 @ 13:56:54
Postat av: Christina

Ja, champagne är det verkligen inget fel på.. Det är bara det att jag blir så full på det så himla lätt.. Ingen direkt bra dryck att dricka på fastande mage som fördrink.. Hur som helst så vill jag bara säga att om vi nu ska prata om vilken som är den dyraste champagnen så är det ändå Cristal! Så gula änkan mfl..släng Er i väggen!!

2007-03-08 @ 20:13:05
Postat av: Odinhanne

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-05-26 @ 11:14:31
URL: http://odinhanne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback