Bloggtid till slut

Vi hade det så skönt igår trots att det tog sin tid att få bort den råa och fuktiga luften i stugan. Vad hade man gjort utan den öppna brasan? Självklart hade man haft ett tjänstejon som sängvärmare men det hade väl inte fungerat att värma upp en soffa på samma sätt?

Anyway, jag citerar min kommentar från igår kväll:

"Ikväll har vi inte gjort nånting speciellt. Jag sitter här i min stickade Stefanel kofta, mina gamla Sand-jeans och gammelfarmors raggsockar, skönast på jorden, och dricker varm choklad, cognac och Lapponia hjortronlikör... ätit ostbricka med Serrano skinka och medhavd choklad ifrån Belgian house of chocolate! Vi har suttit tillsammans i den stora soffan och tittat på fotografier från somrarna i San Diego! Vi har det rätt mysigt vill jag säga!"

Idag så tog jag och pappa en heldags biltur över hela Österlen kändes det som. Mamma stöpte ljus, varför undrar jag? Det går ju att köpa mycket snyggare tom! Trots att vädret inte var det bästa så måste jag faktiskt erkänna att det är vackert här nere! Jag kan inte förstå att skåningar har blivit så dryga, högljuda och självgoda i denna miljön? OK självgod kanske man skulle bli här när allt är så vackert, men dryg? Nä, jag förstår inte. De kan ju bara åka hit ut på landet och hitta harmoni och glädje... istället så sitter de bara hemma, dricker privatimporterat fulöl från Tyskland eller Danmark, käkar kadaver-ål och bara skrävlar! Sedan är de förrädare också iom att de är så stolta över att deras förfäder (snapphanarna alltså) slogs med dansken MOT oss svenskar! De borde inte få ha fulla rättigheter i vårt land tycker jag, de har nog fått Rosengård som straff tror jag! hehehehe

Oj, jag gled visst in på ett sidospår. Vi åkte runt till några olika kostnärer för att köpa in lite konst till pappsens nya lokaler. Det hade varit OK om vi inte hade stött på vårar grannar... De blev jätte glada att se oss igen och ville bjuda oss på middag. Helvete tänkte jag, inte bara det att jag skulle missa Häckaberga slott utan framför allt att jag skulle behöva umgås med dessa enkla och urtråkiga människor.

Vi åkte hem och hämtade mamma och bytte om. Jag försökte verkligen slippa följa med men pappa ville ha så många normala människor som möjligt med sig! Suck säger jag.

Efter middagen, som bestod av dansk julmat (det hade de ingen aning om trots att de är "halvdanskar") dvs fläskestek, potatis och deras äckliga hemmagjorda rönnbärsgelé, så skulle vi leka charader! Give me a break, finns den leken fortfarande kvar? Det var inte det värsta visade det sig. Inte heller det att deras tonårsbarn verkade tycka att detta inte var töntigt utan det var vilken sorts charader det var. Jag visste inte ens att det fanns olika sorter förrän nu. Jag visste att de förtappade själarna var kristna men jag höll på att få spader... de skulle lekas "charader ur bibeln"! Fy fan så vidrigt, ni fattar va'? Jag blev på lite bättre humör när jag kom på att jag skulle chocka dem med att framföra "Sodom och Gomorra"! Fast självklart hade de färdiga kort med de olika grejerna som skulle spelas upp, då tog jag "golvmoppen" Puffy och gick ut på en långpromenad! Det trodde ni inte väl?

Pappa blev skitsur på mig, men hellre det än att leka charader ur bibelhelvetet!

God natt!

Kommentarer
Postat av: pingulou

Alltså för allt i världen SLUTA INTE BLOGGA!!!! Sen när du fått ihop tillräckligt mycket text skickar du in texten till nåt bokförlag eller skit, för fattar du vilken roande läsning det här är! Det bästa av allt är väl att det upprör alla fjantiga svenskar som inte tål kritik eller att folk är skrytsamma. You go girl! ;-)

2006-11-12 @ 00:39:18
Postat av: Erica

Gumman, fan vad skön blogg! Helt oroligt! Take Care / Erica

Postat av: carro

hahaha finns det sadana manniskor!!! (grannarna allsta)... jag lider med dig, fast det ar lite kul det maste du erkanna!! skiver konstigt for jag ar i New York utan svenskt tangent bord.
Fortsatt blogga det ar kul!! skont att det finns svenskar som du.

2006-11-12 @ 04:04:23
Postat av: Anonym

Vi har rosengård för att ni ska ha något att prata om... Vad kul att höra att du haft en så trevlig kväll! puss

2006-11-12 @ 09:38:47
Postat av: Malin

Jag skulle också ha gått på promenad med hunden...när vi var på gotland för några somrar sedan hände en liknande sak och vi blev bjudna på middag. Vällingsås med sönderkokt potatis och nån fisk med skinn, ben och huvud. Till råga på allt så fick vi blå läsk...Hela min familj höll på att dö. Gud vad hemskt det var.

2006-11-12 @ 12:57:57
URL: http://malincecilia.blogg.se
Postat av: Anna

Men gud va hemskt med bibel charaderna. Middag kan ju funka, men charader som desutom ska vara från bibeln. Jag skulle dött!
Fortsätt blogga, din blogg är riktigt underållande och jag besöker den flera gånger om dagen.
:)

2006-11-12 @ 13:19:43
URL: http://hummel.blogg.se
Postat av: Sara

Skånelåden
Text: mattias o jonas

För vi vill ha ett självständigt Skåne
Ni måste förstå att det hade vatt det bästa för oss
O ni vet att vi kan nå det - Så kom o gung gung gunga med oss!

Norrland försörjer sej på bidrag o skit
Medans vi i Skåne får jobba med slit
Nollåttorna ser ner på oss på vintern
Men på sommarn så flyttar dom hit
Dom tar över våra hus - ett efter ett
Har du någonsin frågat dig om detta e rätt
Förnedring tillhör vardan
Men nu så e det nog
Vi tar o löser det på vårt eget sätt

För vi vill ha ett självständigt Skåne
Ni måste förstå att det hade vatt det bästa för oss
O ni vet att vi kan nå det - Så kom o gung gung gunga med oss!

Vårt gerillaförband på sex tappra man ska göra allt vad dom kan
För att vi ska slippa lida - dags o börja strida
Nu så frigör vi Skåneland
Så sätt spaden i din hand - raka ledet fram
Vi börjar först vid gränsen till Småland
Skoskav kommer svida - men sida vid sida ska vi gräva med spade o spann

För vi vill ha ett självständigt Skåne
Ni måste förstå att det hade vatt det bästa för oss
O ni vet att vi kan nå det - Så kom o gung gung gunga med oss!

För vi vill ha ett självständigt Skåne
Ni måste förstå att det hade vatt det bästa för oss
O ni vet att vi kan nå det - Så kom o gung gung gunga med oss!

2006-11-12 @ 13:28:29
Postat av: Anonym

Man borde dela av Sverige. Då skulle ni nollåttor där nere inte klara er så bra. Vi här i norr skulle ha det mycket bättre. Vi skulle klara oss mycket bättre, för vad skulle NI göra utan vår vattenkraft?

2006-11-12 @ 14:33:16
Postat av: Andreas(Skåne)

Din blogg är så härlig! Underhållning på hög nivå!
Hoppas du hade trevligt på din vistelse här nere förutom middagen med dina grannar vill säga hehe :P
Men måste poängtera en sak utan Skåne vore inte Sverige så mkt... allt skulle ha längre frakt och extra tull avgifter....hade inte haft något emot att Skåne tillhörde Danmark deras politik är fantastisk...förhoppningsvis är vår på väg dit nu också! :D

2006-11-12 @ 14:45:21
Postat av: Anonym

det var någon i min skola förra året som satte upp affischer där det stod "gräv bort skåne" tyckte de va kul:) vi hade nämligen en jätte sträng lärare som kom därifrån men ville förtränga det och låtsades prata stockholmska och det lät såå töntigt!!!

2006-11-12 @ 14:54:57
URL: http://vofflan.blogg.se
Postat av: Sandy

Lund är en supertrevlig stad och den råkar ju ligga i Skåne! Men det är väl så, lika lite som ni tycker om oss lika lite tycker vi om er nollåttor där uppe som tror att ni äger landet. Vi har i alla fall mest kontakt med resten av världen, där uppe kan ni minsann sitta.

2006-11-12 @ 15:13:03
Postat av: Anna

låter som en mysig kväll framför brasan, men den hos grannarna lät lite sämre... hahaha

2006-11-12 @ 15:26:11
URL: http://dropdeadgorgeous.blogg.se
Postat av: Sofia

Men varför skulle man dela av Sverige? Varför ser landets olika innevånare ner på varandra? Jag som är från Sthlm har verkligen ingenting emot varken norrlänningar eller skåningar. Jag tycker vi har ganska mycket att lära oss av USA:s patriotism. Man ska hålla ihop! Och vadå "vår vattenkraft"? Vem äger den egentligen? Skärpning rara norrlänning!

2006-11-12 @ 15:52:43
URL: http://broli.blogg.se
Postat av: Christine

Fan vad du är dryg och trångsynt... om du nu är på riktigt. Shit, det är ju skrämmande. Sverige är ETT land... med alla landskap och med norrland, svealand och götaland. Är det så jävla konstigt att acceptera..? "man borde dela av Sverige" O my lord.. ta och res utanför er lilla bubbla så kanske ni upptäcker att det finns annat utanför!

2006-11-12 @ 16:29:54
URL: http://chrisse.blogg.se/
Postat av: annika

hahahaha det är så underbart underhållande att läsa din blogg!lika bra som vilken roman som helst, kul att du har så bra fantasi för så här jävla korkad kan väl ingen människa vara??

2006-11-12 @ 16:33:47
Postat av: sven

Har du inte råd att ta bort reklamen från din sida? Eller vill du ha en så billig blogg som möjligt?

2006-11-12 @ 17:05:04
Postat av: Hotness

Alltå är den här bloggen ngt skolprojekt eller? Socialt experiment? Använder ganska trubbiga verktyg för att få fram något..

2006-11-12 @ 17:14:22
URL: http://hotness.wordpress.com/
Postat av: Sär

ren underhållning heheheh

2006-11-12 @ 17:42:22
URL: http://saara.webblogg.se
Postat av: mika

hahahaha, du anonyma norrlänning som tror att vi inte skulle klara oss utan er vattenkraft. okej, ni har ju ett så civiliserat samhälle, visst? noot. vad har ni, en affär per by/stad. och så går det väl björnar på gatorna? ni har ju vinter 11 månader om året. tacka gud för att man inte lever där.

2006-11-12 @ 17:59:25
Postat av: skåne

Om vi fick rosengård straff, fick stockholm DIG.

2006-11-12 @ 20:47:00
Postat av: Hanna

Mika>> måste le åt dig. Tror du verkligen att det går björnar, älgar eller renar på gatorna här i norr?! Dom vill ha åt mat på buskar osv. Inte gå på asfalt direkt och var finner man då djuren - jo i skogen. Men oj, gör dom?! WOW. En affär per stad?! Det är inte bara i Stockholm det finns affärer. Har nog bättre utbud här än hos er.

Sen välkomnar jag ALLA till norr. Vi har fräsch luft att andas, mindre stress och vi ÄR jävligt trevliga.

Ciao.

2006-11-12 @ 20:52:31
Postat av: Sofia

Men Sven!! My god, är du allvarlig när du inte hittar något annat att klaga på än reklamen? Vad är det för fel på dig egentligen? Ta tag i dina egna större problem än att klaga på någon annans blogg. Get a life.

2006-11-12 @ 20:55:49
Postat av: Isabella

Lägg ner tjejer/killar -Sverige är ett enat land och inte skall man behöva utbyta dispyter om vilken del av landet som är bäst. Skärpning!

Lägg INTE ner din blogg! You go rich biatch ;)

2006-11-12 @ 21:33:41
URL: http://bellas.blogg.se
Postat av: ed

Sluta kommentera hennes inlägg så lägger hon av...
Att ni Orkar med henne

2006-11-13 @ 04:15:17
Postat av: Micke

Så klart vi står ut med henne, de e ju roligt.....

2006-11-13 @ 13:12:18
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Anonym

gillar inte: fattiga männsikor. men snälla. vad är ditt problem? tvivlar på att du har ett så mkt roligre liv än oss andra. allt är inte guld som glimmar.

2006-11-13 @ 15:10:39
Postat av: Jens

Postat av:
Man borde dela av Sverige. Då skulle ni nollåttor där nere inte klara er så bra. Vi här i norr skulle ha det mycket bättre. Vi skulle klara oss mycket bättre, för vad skulle NI göra utan vår vattenkraft?

2006-nov-12 @ 14:33:16

Vad VI i skåne skulle göra vi öppnar bara barsebäck igen så det är inga problem. Det är det säkraste kärnkraftverket i sverige, även räknat när det VAR IGÅNG. Så det finns ingen annledning att oroa sig här nere.

2007-10-24 @ 13:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback