Ansvarslösa latmaskar

Min pappa äger flera företag. I ett av företagen så testade han ett annat upplägg av verksamheten. För att minska administrationskostnaderna och för att ge personalen större ansvar och möjligheten att själva forma sin arbetssituation, och därmed öka arbetsglädjen och givetvis förtjänsten, så lät han alla starta egna bolag som han sedan hyrde in. (Inofficiellt var det för att slippa personalansvar och för att lättare kunna göra sig av med personer som inte drog in så mycket pengar, men det kan vi prata tyst om. he he he) Alla nappade på denna idé och det blev ett mycket positivt gensvar!

Förutom hos en person, hans sekreterare. Hon ville inte alls starta ett eget företag utan ville ha det som det var. Huh? Fy fan vilken tråkig, lat och ansvarslös människa. Att man bara kan med och göra det så lätt för sig att bara jobba åtta timmar om dagen för att sen kunna gå hem utan att behöva tänka på och ta något ansvar för jobbet! Hur kan man vilja göra det så lätt för sig, det är beklagligt att det finns sådana människor som inte har lust att utveckla samhället överhuvudtaget, hon tror säkert att livet är precis som det var på 50-talet. Nä, lite guts hade inte skadat hos det svenska folket, de tror att man bara kan bli serverad bidrag så fort man inte har lust att jobba. Jag skäms för att vara svensk ibland! De skulle inte ens bli nöjda med ett "friår" utan de skulle nog gärna vilja ha ett "friliv"! Parasiter är allt jag kan säga!


Kommentarer
Postat av: mathilda

du har skrivit "Jag gillar inte
Arbetare"... och nu säger du att folk som inte vill jobba är idioter. Hur förklarar du det?

Postat av: C

Ska komma från rättkäft du verkar ju vara en sådan som vill ha ett "Friliv" om man läser allt du skriver.

2006-11-09 @ 18:30:20
Postat av: Öfverklass Nicole

De skall inte arbeta utan vara egna företagare, då skulle de få ta ansvar och bli bättre människor!

2006-11-09 @ 18:45:25
Postat av: bajs

haha, skaffa dig ett liv

2006-11-09 @ 18:50:31
Postat av: Emelie

Men lilla vän, 50tal? det är ju de du lever i med att bara kunna gå hemma och vad är skillnaden mellan att få bidrag av staten eller mammsen och pappsen som du?

2006-11-09 @ 18:53:07
URL: http://meredith.blogg.se
Postat av: ida

är du seriös eller? :O

2006-11-09 @ 18:53:36
Postat av: Mipp

Precis, vill man leva gott får man jobba för det ;-P

2006-11-09 @ 19:09:06
URL: http://www.havsluft.blogg.se
Postat av: Baj

"De skall inte arbeta utan vara egna företagare"

Jaha, så när man har eget företag så behöver man inte arbeta? Fan va du är korkad!
Väx upp för helvete och lägg ner ditt meningslösa bloggande! Du gör ju bort dig hela tiden den lilla pajas!

2006-11-09 @ 19:16:38
Postat av: gothiqua

Ja precis som socialdemokraterna som har gått från ett värdigt parti till ett bidragsparti. fyfan säger jag. helt rätt inställning, folket idag är i allmänhet för lata för att orka kämpa för pengar. Min morfar är miljonär och inte fasen fick han det for free, han började jobba i skogen som 12åring. Själv lever jag inget flott liv, men jag äter hellre makaroner än att be honom om pengar, jag ska tjäna mina egna pengar och kommer definitivt starta eget när jag känner mig redo.

2006-11-09 @ 19:21:28
URL: http://gothiqua.blogg.se
Postat av: Aaaai

"Asså fyfan om du skulle vara seriös ( ? ) är du inget annat än pinsam , du skämmer ju ut hela sverige . du Är ju förfan värre en hitler! Skippa skitsnacket tack . Kan du inte bara dra härifrån om du inte trivs med sverige?"
Bra skrivet du som skrev det! :)

2006-11-09 @ 19:31:22
Postat av: Iiiy

"...och de italienska skitspårvagnarna fungerade säkert inte" Har du något emot Italien också?

2006-11-09 @ 19:35:32
Postat av: Stephi

Tycker att din blogg är lite rolig att läsa! Sådär utanför det normala vardagslivet. Fast det som är skrämmande är nog att jag inte tror att det är en fakeblogg...

2006-11-09 @ 20:08:55
URL: http://ladymarmelade.blogg.se
Postat av: Anonym

Det vore kul om du la upp lite fakta om ditt sexliv :)
Tycker att det är kul att lära sig av vad andra gör, och du verkar vara den sortens brud med mycket lust i sig.

2006-11-09 @ 20:15:11
Postat av: Nathalie

Du är ett år yngre än mig, och aldrig i mina dagar har jag sett en liten skitunge som du. Denna blogg är fake 1000000000% visst, du kanske gjorde den för skojs skull, men tänk efter vad du skriver. Vissa saker som du skriver är inte OK att skriva. Tror du verkligen att du är bättre än alla människor? Bara för att du är "överklass". Berätta för mig vad heter din pappas företag? Jag har bott i Göteborg hyfsat länge och jag känner till de flesta företag.
Nå?

2006-11-09 @ 20:54:06
Postat av: Anonym

"de tror att man bara kan bli serverad bidrag så fort man inte har lust att jobba. Jag skäms för att vara svensk ibland! De skulle inte ens bli nöjda med ett "friår" utan de skulle nog gärna vilja ha ett "friliv"! Parasiter är allt jag kan säga!" Kommer från bruden som tidigare skrev att hon levde på sinas föräldrars pengar, humor :D

2006-11-09 @ 21:07:26
Postat av: Anna

håller helt med.

2006-11-09 @ 21:13:07
URL: http://dropdeadgorgeous.blogg.se
Postat av: juristen

Det går väl att polisanmälla den här bloggen!Förargelseväckande betende, förolämpning, olaga diskriminering?!? hahahaha...

2006-11-09 @ 21:13:23
Postat av: n.b

och vad är det som du gör som utvecklar detta samhälle? du skulle kanske ha fått pengar för att fixa din så kallade hjärna än att förstöra dina missbildade tuttar

2006-11-09 @ 21:16:09
URL: http://nedish.blogg.se/
Postat av: En som undrar.

Jag bara undrar, varför säger du emot dig själv hela tiden? En dagen hatar du folk som lever på bidrag, medan du själv har skrivit förr att du vill leva på dina föräldrar och staten?

Och vill du leva på staten MÅSTE det finnas arbetare, vilka du hatar.

Du hatar som sagt arbetare, men arbetar själv.

Du gillar inte läkare för att de är så självgoda och tror att de är något - du själv är självgod och tror att du är något.

Du skriver om att du gillar folk med självinsikt, men verkar inte ha någon själv.

Du skrev förut att du ville ha konstruktiv kritik, vi får väl se hur du handskas med detta. För jag bara undrar..

2006-11-09 @ 21:17:22
Postat av: Honeydew

INLÄGGET ÖVER ! Så sjukt bra skrivet . Keep up the good work ;) hahahahaha garvar lika mkt varje gång när den här dumma tjejen skriver ett nytt inlägg

2006-11-09 @ 21:17:55
URL: http://kirch.blogg.se
Postat av: En som undrar. (glömde)

Och en sak till..
Du säger att du "ser upp till folk" som FÖRTJÄNAT sina pengar, som jobbat för det, men smatidigt har ju inte du jobbat för dina egna pengar.. du ringer mamsen och skäller ut henne för att hon inte satt in 4000 kronor till dig. Är det att tjäna sina egna pengar?

2006-11-09 @ 21:18:51
Postat av: Anonym

yes det är sant har hört rykten om att den här bloggen är anmäld.

2006-11-09 @ 21:26:57
Postat av: Sanna

Jag blir ledsen när jag läser det här, ska aldrig någonsin gå in på din blogg igen! Har aldrig stött på någon så otroligt tragisk och patetisk människa. Det som du håller på med, kallar du det liv? Om du nu har alla förutsättningar som du skriver om utseende, pengar, en pappa med flera företag, självförtroende gör någonting av det! Du kan ju göra vad som helst med ditt liv. Skaffa dig en utbildning, res gör vad som helst men iaf jag skulle känna mig fan så misslyckad om jag bara levde på min rika papppa! Fixa dig själv nått att leva för och inte bara yta!

2006-11-09 @ 21:45:16
Postat av: Jimmi

Det vänstra är ju större än det högra ?? =)

2006-11-09 @ 21:57:58
Postat av: Lejla

Förstår inte att du hatar läkare - var det inte de som fixade dina sk nya bröst..? Eller pumpade du in silikonet på dig själv?

2006-11-09 @ 22:14:07
URL: http://leejla.blogg.se
Postat av: Nicole

Fan, det är inte mycket cred jag får för att uppfostra alla försoffade sossesvenskar!

Nathalie:
OK, du kan Volvo, SKF och McDonald's då, va' duktig du är!

En som undrar:
Bra, du verkar ha försökt tänka till ialf, bra initiativ!

Jimmy:
Om du går fram till en tjej och lyfter lite på det ena bröstet, ja då ser det andra större ut! Brösten är inte äkta... men det är ju fan inte gjorda av svenskt stål! Hör av dig när du sett bröst live för första gången i ditt ensamma liv!

Lejla, med fler:
Läkare skall rädda liv och förstora bröst... de är fan inga experter på hela universum för det!

2006-11-09 @ 22:39:07
Postat av: Summer

Jag tycker att din blogg är skitkul. Istället för att klaga så vill jag däremot berömma din pappa som uppenbarligen jobbat väldigt hårt och därmed även lyckats i livet. Vilka företag är det han äger? Några kända namn kanske? Stå på dig tjejen!

2006-11-09 @ 22:43:19
Postat av: Nicole

Mocca:
I will baby!

2006-11-09 @ 22:52:39
Postat av: Mocca

Hur mkt humor jag än tycker det är att ha ett foto på sina bröst i profilbilden -så ställer det till det när jag ska läsa din blogg när jag är på jobbet. Det ser kan ju se ut som att jag sitter och porrsurfar på arbetstid -ju.

Taktiken jag använder nu är att läsa all text nedanför profilbilden på jobbet och allt ovanför när jag kommer hem ;)

Å andra sidan är det kommentarerna som är sjukt roliga att läsa. Hur orkar allt bli så upprörda haha

Nicole -Keep up the good work ;))

2006-11-09 @ 22:53:20
URL: http://mocca.blogg.se
Postat av: Nicole

Mocca:
Hur fan lyckades min kommentar komma före din första? Jag måste vara synsk! Ännu en imponerande egenskap hos mig!

2006-11-09 @ 22:54:10
Postat av: Mocca

"Hur orkar alla bli så upprörda"
-skulle det ju stå

2006-11-09 @ 22:54:30
URL: http://mocca.blogg.se
Postat av: En som undrar.

Förvånande, inget svar på mina frågor.

2006-11-09 @ 23:00:11
Postat av: Bianca

Hahahaha det här var den roligaste bloggen jag har läst.Alltså vem som helst fattar ju att det är ett skämt.Men ett djävligt bra sådant.Varför kom inte jag på att skriva som du gör..Du måste ju skratta dig själv fördärvad när du skriver.Jättekul!!

2006-11-09 @ 23:03:47
Postat av: Nicole

En som undrar (för mycket!):
Det är små betydelsefulla skillnader som kräver lite (mycket ibland) förklaring, men om du läser igenom grejerna igen så får du se att det är skillnad på vinklingarna! Tex, jag gillar inte arbetare-jag arbetar själv men jag är ju ingen simpel arbetare, jag är ju inom tjänstesektorn, men jag kommer att avancera till chefspositioner i framtiden...

Du kommer inte heller med någon konstruktiv kritik, du kommer bara med påståenden!

2006-11-09 @ 23:04:47
Postat av: Nicole

Bianca:
Javisst garvar jag ihjäl mig när jag skriver, men framför allt när jag läser kommentarerna! Men du, schhhh...

2006-11-09 @ 23:06:26
Postat av: mika

haha, shit. nu måste du sitta och asgarva där när du lurat så mycket folk. sitter och tänker ut vad för smashing kommentar du ska komma med för att låta äkta. hoppas du är anmäld, helst till polisen. vore gött!

2006-11-09 @ 23:14:19
Postat av: Sara

För det första, kan du inte svara på frågan som Nathalie ställde om vilket företag din pappa äger? Du svarade "OK, du kan Volvo, SKF och McDonald's då, va' duktig du är!" Antagligen för att du vet att du skulle avslöja dig genom att säga något företag och sen visar det sig att det bara lögn.

För det andra, alla människor är lika mycket värda! Detta oavsett nationalitet, kön, ålder, EKONOMI, intressen och jobb. Förstår inte hur du hela tiden kan sitta och klanka ned på andra, antaligen bara för att framställa dig själv som bättre? Am I right?

"Läkare skall rädda liv och förstora bröst... de är fan inga experter på hela universum för det!"
Vet du hur lång tid man måste studera för att bli läkare? Vet du hur viktigt det är att läkarna är helt utbildade och helt säkra på sin sak? Hade det inte varit för läkarna hade du inte haft dina bröst. Dessutom har väl aldrig någon läkare påstått sig vara "expert på hela universium". Däremot på sin sak, sitt jobb. Att rädda liv och förbättra folkets hälsa. Tycker du inte att det är bra att arbeta med att hjälpa andra? Eller har du och din "överklass" så mycket pengar att ni inte skulle behöva någon hjälp? Skulle du behöva akutopereras, hade du då gjort det själv? Eller hade du låtit läkaren rädda livet på dig? Hade du då efter att läkaren räddat ditt liv fortfarande sett ner på läkare? Jag skulle inte tro det! Och om du nu skulle ha gjort det, ja då behöver du vård på psykhem snarast!

2006-11-09 @ 23:24:36
Postat av: Nicole

Sära Sara:
Med de hatiska motgångarna jag har haft med denna blogg, tycker du att det skulle vara smart att lämna ut pappas olika företag, eller visa en bild på mig själv som andra extremister vill?

Mika:
Tänk vad polisen skulle garva åt era urbota fåniga kommentarer... mouhahahahaha, snälla, ring polisen! och hälsa "Kalle Batong" ifrån mig!

2006-11-09 @ 23:29:35
Postat av: Jossan

Det är så skönt att du har svar på alla frågor haha.
Du borde jobba som advokat, du skulle bli en riktigt bra sådan!

2006-11-09 @ 23:46:24
Postat av: - C

Be glad for thoose breast cause the brain sure seems empty...

puss

2006-11-09 @ 23:52:37
Postat av: Miss N

Hej du. Får ett léende på läpparna när jag läser det du skriver. Inget fel alls å va snygg, framgångsrik eller whatever. Kör hårt! Jag kommer härdanefter att följa din blogg. Så uppdatera den ofta annars dödar jag dig ;) Mvh Miss N Gbg

2006-11-10 @ 01:08:19
Postat av: HAHA

Haha vad alla blir upprörda...Nicole lilla, kan du inte erkänna, bara för mig, att du lurat alla läsare? Schhh :-)

2006-11-10 @ 08:21:50
Postat av: Gurun

Jag satt och funderade en stund och kom på vad som är så genialiskt med den här bloggen. Att få igång så många tänkande människor är helt briljant ju. Här kan man verkligen få en kurs i humanism och sunda värderingar. Tack "Nicole" för att du ger oss möjlighet att läsa så många sunda tankar från vanliga svenskar. Jag kopierar kommentarerna, raderar dina ord och så har jag i princip en handbok i sunda åsikter! Royal! I love it. Sluta aldrig skriva snäälla.

2006-11-10 @ 08:35:59
URL: http://olaman.blogg.se
Postat av: Anonym

soklart att hon vill vara din pappas lilla privatsekreterare. vem ska HAN annars hålla på me.. gå å drick din "cosmo" ågör som vanligt = inget eller lär dig ett nytt drinknamn

2006-11-10 @ 09:12:23
Postat av: Anonym

pappsen ger nog lilla sekreteraren lite dispans, så hon å pappsen kan leka lite.. hon fick väl jobb som dig.. sängvägen

2006-11-10 @ 09:34:39
Postat av: emelie

Bara den grejen att du dricker COSMOS visar på att denna blogg inte är helt riktig. Haaallå, vem dricker Cosmos nu för tiden?? Knappast överklassfolket, det är ju sååå ute.. :P Du får nog göra dina små efterforskningar om överklass-livsstilen lite bättre..

2006-11-10 @ 11:32:30
URL: http://mlie.blogg.se
Postat av: Bella

Förutom det som redan påpekats, att cosmos är ute och att Sydafrika är ett sammansatt ord, så undrar jag över två saker. Angående "deras politik är inte så bra längre", menar du att den nuvarande regeringen i Sydafrika ändrat sin politik till det sämre, eller pratar du om regimskiftet från apartheid till (dåligt fungerande) demokrati? Och den andra funderingen: är det verkligen bara jag som tycker att det är ganska uppenbart att Nicole inte är överklass med tanke på hennes namn? Christopher och Gustafv (*asg*), visst, men Nicole? Det är bara arbetarklass som ger sina barn amerikanskinspirerade namn. Kolla på Linda Rosings ungar: Kevin och Melissa. Nicole är ett underklassnamn i Sverige, och oavsett om det är bloggskrivarens riktiga namn eller ett påhittat/önskat namn så visar det med all önskvärd tydlighet att hon inte är överklass.

Sedan är det fascinerande att människor orkar reta sig på bloggskrivaren och det hon skriver. Antingen är hon fejk och då eldar man bara upp henne genom att bli provocerad, eller så är hon på riktigt och då är det så patetiskt att det knappast kan vara värt minuterna det tar. Så nu har det här fått ta tillräckligt lång tid av mitt liv. Ta hand om er allihop, hoppas ni får en fortsatt bra dag oavsett var ni jobbar eller bor eller hur mycket pengar ni har.

2006-11-10 @ 12:13:07
Postat av: Nicole

Emelie:
Harv det funnits en drink som heter cosmos? Jag dricker Cosmopolitan ibland för att det är gott, inte för att det är inne eller dyrt!

Bella:
Snacka om att ha fördomar, man blir ju mörkrädd! Det är att det finns folk som du som gör att samhällsutvecklingen står stilla!

2006-11-10 @ 12:56:32
Postat av: Ea

Aaaai
haha tack. Det var kanske lite omoget men man blir ju bara så irriterad på den här människan om man ens ska kalla henne för det ? Parasit låter bättre.

2006-11-10 @ 13:11:07
Postat av: Gurun

Att det kastas skit fram o tillbaks här bevisar ju bara att vi är totalt fast i bloggandet. Det leder ju ingenstans, men är grymt underhållande. Återigen, 1-0 til "Nicole" som har en av de mest välbesökta bloggarna just nu.... =)

2006-11-10 @ 13:21:10
URL: http://olaman.blogg.se
Postat av: L

haha,bra där tjejen! som lever på pappas pengar..öh

2006-11-10 @ 17:05:09
Postat av: Ingrid

Hahaha, vilken genialisk idé med den här bloggen!
Fortsätt skriva, roligare blogg får man leta efter.

2006-11-10 @ 17:59:31
Postat av: Anonym

Svar till Jossans "Det är så skönt att du har svar på alla frågor haha.
Du borde jobba som advokat, du skulle bli en riktigt bra sådan!"

Hon kan absolut inte bli advokat hon är en fruktansvärt oempatisk och dum i huvudet, så nej hon kan inte bli advokat.

2006-11-11 @ 01:19:04
Postat av: Anonym

Svar till Jossans "Det är så skönt att du har svar på alla frågor haha.
Du borde jobba som advokat, du skulle bli en riktigt bra sådan!"

Hon kan absolut inte bli advokat hon är en fruktansvärt oempatisk och dum i huvudet, så nej hon kan inte bli advokat.

2006-11-11 @ 01:19:24
Postat av: Dunder

Helt ärligt. Du är ett geni. Oavsett om du är ett alias eller om du är på riktigt så fortsätt. Att såhär många människor som anser sig vara så oerhört sympatiska och vänliga orkar att engagera sig så intensivt i din blogg är på snudd sjukt. Du driver med allt och alla vilket är underbar humor. Jag tycker det är skitkul att man kan engagera så mycket människor och väcka sån ilska genom att driva med allmänheten och klasskillnader. Hade jag haft pengarna hade jag förmodligen varit likadan.

2006-11-11 @ 14:45:48
Postat av: jullan

Jag skäms också för att vara svensk och behöva representera sådana människor som dig!

2006-11-15 @ 23:22:18
Postat av: Magdalena

Alla ska ha rätt till ett mänskligt liv , självklart ska fuskare sättas dit
Pengar stjäls from dom fattigaste, i dom fattigaste länderna.
Din syn skrämmer mig glad att jag aldrig skaffar barn människan är(inte alla men dom flesta) egoistiska omänskliga jag är hel svensk å jag skäms att vara svensk å människa.
Vem som helt kan bli den utsatta.
Så skratta först kanske skrattar sist.


Så omänskligt skrivet har inget mer lust att skriva till dej

/Magdalena

2006-12-04 @ 18:53:17
Postat av: Erik

Är man sjuk så är man då har man rätt att få leva.
Tycker du inte det har du ingen empati och du vill jag bara gratta dej grattis du är psychopat.

Människan är ond


/Erik

2006-12-04 @ 18:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback