Ååååh Morsan

Mamma svarade inte eftersom hon är och gör naglarna hos Therése, hennes älskling strax efter mig och hunden. Jag förstår inte hur mamma och alla andra kvinnor i Örgryte kan promenera runt med sina fula lurviga hundar längs Bögatan och Lunden varenda dag och prata om kusten. De går där i sina pälsar och Fjällrävenjackor som de sett var moderna för några år sedan. Jag ska ut och köpa jacka med mamma i veckan. Om jag lovar att gå runt på NK med henne så har hon lovat att ge mig pengar till Paris-resan. Jag vägrar allt under 5.000 kronor. Är jag inte värd mer än så? Jag sparade farmors pengar från min födelsedag. Sedan kan jag låna av fonden. Stinas pappa och hans jobb lånar ut sin våning till oss såvida vi inte har fester där, och det ska vi inte göra eftersom Pierre och hans vänner själva har snygga våningar vi kan hålla hus i. TUR att jag brutit upp med Johan lagom tills resan. Man är singel i Paris, inte tillsammans med någon. Jag hatar par.

Mamma svarade inte i sin mobil, hon anar inte hur förbannad jag kommer att vara på henne. Klänningen kan ta slut, och det vill jag inte. Måste hinna sy in klänningen eftersom jag måste ta en storlek större med tanke på mina snygga stora bröst. Jobbigt att ha stora bröst har jag märkt, nej, nu ringde Johan. Han är så jobbig. Måste ringa mamma igen. Bra start på dagen, tack mamma.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Trevlig med din blogg, jag behöver något roligt att läsa i detta skitväder.

Postat av: Nicole

Men usch va tråkigt! Här i örgryte (Göteborsutkant EJ förort) skiner solen med mig!

Kramisar

2006-11-06 @ 13:29:25
Postat av: Andrea

Jasså din klänning är inte skräddarsydd enbart för dig? Fan vad arbetarklass.. Det kan ju komma någon på samma fest med likadan klänning vännen, vad gör du då? :)

2006-11-06 @ 20:44:29
Postat av: Anonym

jomen klart att du är värd mer än 5000, självklart?

2006-11-06 @ 23:21:27
URL: http://realfuture.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback