A-kassa gnäll

Sicket gnäll det var igår angående att Anders Borg (va' läcker han e' med sin coola hästsvans!) ville införa ett straff för de lata A-kassamottagare som inte är tillräckligt aktiva i sin jobbsökning. Hade man tagit bort A-kassan helt och hållet så hade för det första alla snåla gnällspikar sluppit att betala avgift över huvud taget, men framför allt så tror jag att de flesta som är arbetslösa hade valt att börja arbeta istället! Att gå hemma utan pengar kan ju inte vara kul, fast det är nog en del som hellre är fattiga än att arbeta, man blir så deprimerad asså...

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Jag avskyr verkligen de som utnyttjar systemet och går hemma på a-kassa eller socialbidrag för att de helt enkelt är för lata för något annat (och det finns alldeles för många...) men man får faktiskt inte glömma att arbetslösheten är skyhög på vissa ställen i landet. Min syster är ensamstående med en handikappad son, hon kan helt enkelt inte ta ett jobb som kräver att hon jobbar konstiga tider, hon har heller inte råd till bil så hon måste ha ett jobb dit hon kan åka kommunalt eller cykla/gå. Och hon bor i en av de städer med allra högst arbetslöshet bland ungdomar i hela landet.... Då är det inte så jäkla lätt. Hon VILL jobba, men det finns inga jobb att söka ens... I dessa fall tycker jag faktiskt det är extremt viktigt med åtgärder för att få ut folk i arbetslivet, och inte BARA att höja avgiften till a-kassan samt sänka ersättningen. De som vill jobba borde få göra det!!!

Postat av: Anonym

Känns som lite ghettovarning på ditt sätt att skriva och uttala ord...

2006-11-14 @ 09:27:24
Postat av: SKRIVKRAMP

Tack, tack, den är fantastiskt underhållande den här bloggen. Men den är ju ingenting mot kommentarerna, i synnerhet inte de som verkar tro att du är på riktigt!

2006-11-14 @ 10:06:53
URL: http://original.blogg.se
Postat av: Lina

Forvisso forstar jag ju att din blogg ar ironi, och har sjalv sett dig skriva det pa ett annat stalle. Men jag maste anda saga att det finns faktiskt en hel den manniskor som sitter och soker och soker och soker, men som anda inte far nagot. Visst, det finns manga som utnyttjar systemet men langt ifran alla!

2006-11-14 @ 10:22:32
Postat av: Lizette

Det finns faktiskt dom som söker en hel del jobb men det finns inga att få så varför ta bort a-kassan. ska dom som inte kan få några jobb gå hemme utan pengar. men självklart finns det dom som utnyttjar a-kassan på fel sett också men tänk på dom som inte gör det och verkligen ha svårt att få ett jobb.

2006-11-14 @ 10:42:27
Postat av: Anna

Men Nicole, är du verkligen så fördomsfull som du utger dig att vara? Jag finner det konstigt att du inte vet vem Orup är, men du har full koll på hur "fattiga & snåla" - som du så fint uttrycker det, lever sina liv...

2006-11-14 @ 12:04:45
URL: http://tickys.blogg.se
Postat av: Anonym

Känns som lite ghettovarning på ditt sätt att skriva och uttala ord

2006-11-14 @ 12:54:20
Postat av: Wannabe

Denna lista har jag med kurage hämtat ifrån Nicole

1. Är jag nöjd med min ålder? Nej jag vill vara lite äldre
2. Är jag nöjd med mitt utseende? Nej jag är inte så snygg som jag vill vara
3. Är jag nöjd med min vikt? Ganska
4. Är jag nöjd med min kropp? Nej mina bröst är för små och magen känns lite plufsig. Rumpan är OK
5. Är jag nöjd med min utbildning? Bläh för utbildning jag vill vara så rik att jag inte behöver någon
6. Är jag nöjd med min arbetssituation? Nej jävla extra jobb på gatukök.
7. Är jag nöjd med min lön? Den räcker för fan inte ens till smink av bra kvalitet än mindre märkeskläder.
8. Är jag nöjd med mitt civilstånd? Singel är bättre än gift med nån fattig stackare som man sen ska ta hand om och föda barn till så ganska
9. Är jag nöjd med mitt sexliv? Nej
10. Är jag nöjd med mitt boende? Nej jag vill ha en schysst lägenhet i city
11. Är jag nöjd med mina kompisar? Fattiga men ganska schyssta.
12. Är jag nöjd med min bilsituation? Knappast jag har ju ingen bil
13. Är jag nöjd över mina föräldrar? Jävla fattigföräldrar som bara klagar på den nya regeringen och gnäller om att inte pengarna räcker och ändå röker de båda två som skorstenar.
14. Är jag nöjd med mig själv NEJ
15 Har jag ett liv? Inte ett som jag är nöjd med iaf
16. Har jag haft modet att svara ärligt på dessa frågor? Önskar att jag kunde ljuga

2006-11-14 @ 13:07:19
Postat av: Nicole

Hm?
Två exakt likadana kommentarer...

Jag kanske skall skriva det själv också för säkerhetsskull:
"Känns som lite ghettovarning på ditt sätt att skriva och uttala ord..."

Någon mer som vill skriva samma sak så varsegoda och var kreativa och pressa er intelligens till max!

2006-11-14 @ 13:15:30
Postat av: Linda

Hoppas aldrig att du själv hamnar i arbetslösheten eller penningbrist med den åsikten om arbetslösa. Du kan väl inte på allvar tro att alla som är arbetslösa inte vill jobba. Fast är klart dem med pengar i detta samhälle har ju sällan behövt utveckla IQ
Dessutom har många av er så kallade överklass flickor inte ett cent i egen ficka utan lever på mamma och pappa så vad göra när den inkomsten sinar. Ja som alla andra kanske söka jobb och ta risken att få ett nej.........

2006-11-15 @ 09:28:58
Postat av: Konradrebecka

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2009-03-25 @ 10:32:24
URL: http://konradrebecka.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback